OKULDA SİGARA YASAĞI

01 Şubat 2023

 

 
1987 yılı Ticaret lisesi mezunuyum. Lise de arkadaşlar ile gün yapıyorduk, bu günlerden birinde kilolarımdan dolayı sigara içersem zayıflayacağımı söylediler, ben sigara içmeye başladım böylece. İlk sigaralarımda babamdan aşırıyordum Birinci içiyordu, dışarıda odunlukta içiyordum. Annem öğrendi niye başladım diye sızlandı, zayıflatıyormuş dedim bende. Ama hiçbir etkisi olmadı. 2012 senesine kadar da kullandım. Olumlama yöntemi okumuştum bırakmak için onu uyguladım ve bıraktım.

Lisede  harçlıklardan paket almaya başladım, sabah paketi yanımıza alıyorduk. Okulumuz tüm gündü, öğlen arasında yakındaki bakkala ekmek arası peynir yemeye giderdik, sigara paketini sabahtan oraya bırakırdık. Öğlen yemekten sonra içerdik, çıkışta da paketi alırdık. 
Bir gün okulda WC de içeceğimiz tuttu:)) bir sigara yaktık 3 arkadaş içtik, ellerimizle dumanı filan dağıttık, açık cam var oradan da duman dışarı çıkıyor derken, bizden bir alt sınıfta bulunan Semra isminde bir kıza yakalandık. Kız gıcık gitti bizi şikayet etti. Öğretmen odasına çağrıldık. Bunu sizden beklemezdik falan filan biz yok öyle bir şey dedik yerseler tabii.
Sigara araması yaparlardı, arama var denilince sınıfta balkon vardı, hemen cam açılır kimse farketmeden, paketleri yanında olanlar elden ele balkona paketler fırlatılırdı. Kapısı hiç açılmadığı için Hocaların hiç aklına gelmezdi oraya bakmak. Camlarımızın yarısı gri boyalı idi, dişarısı gözükmezdi dikkatimiz dağılmasın diye. Bizde tırnaklarımızla biraz kazır arada derste dışarı göz atardık.
 
O günden sonra okulda içmedik. Ben Çanakkale muhasebeyi kazandım, oraya gittim. Tabii aile yanında olmayınca sigara içmek evde de serbest oldu, 2. senemde okul başlangıcında Wc ye girdim bir baktım, bizi şikayet eden Semra gıcığı orada ( o da işletmeyi kazanmış) sigara içiyor. Dedim şimdi de ben seni şikayet edicem:))
Et, dedi burada serbest içmek dedi.
Ben bir kahkaha attım. Tamam yüksekokulda serbest ama niye kantinde içmiyorsun da burada içiyorsun deyince cevap verememişti:)))

14 yorum:

  1. Hahaha, etme bulma dünyası :)

    YanıtlaSil
  2. Ya ben de tuvalette sigara içmiştim lisede, şimdi büyük çılgınlık gibi geliyo :)

    YanıtlaSil
  3. Hayatımda 1 nefes bile sigara içmedim, öyle çok insana da bıraktırdım ki :)) Ama sigara sosyal bir olay, sigaralı anılar vs. valla helal olsun demek 11 senedir içmiyorsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zayıflama amaçlı başladım, fakat zayıflayamadım tiryaki oldum. Özellikle çalışırken üstüme geldiklerinde filan art arda yakıyordum. Sabah aç karnına içiyordum mesela. Fakat nasıl olduysa olumlamaları okudum, astım da olmuştum. Denedim, hatta bu kendimle beynimle inatlaşma anında beynimin bir makina gibi dişli çark halinde çalıştığını hatırlarım. Gece 16:24 vardiyasında çalışıyordum vermem gereken evrak için 5 bilemedin 10 dakika uğraşmam gereken bir zamanda, o an 30 dakika evrağı yazıcıdan çıkartmaya çalıştığımı hatırlıyorum. Beyinde (kitapta okumuştum) silinen bir kısım varmış bu konu ile ilgili belki o kısmı sildim içmeyeceğim inatlaşmalarında. Bunu sen daha iyi bilirsin ceren, o zaman bu zaman içmedim sadece 2015 te babam öldüğünde bir kaç tane yaktım ama tekrar bıraktım. Bazı insanlar der, mesela rahmetli babam da bypass olmadan önce bıraktı, doktor bırakmazsan ameliyat etmem demişti. O her zaman 1 tane yaksam gerisi gelir derdi rahmetli ama bende öyle bir istek yok, oluşmuyor hiç...

      Sil
  4. Hahahaha. Ne kötü niyet ama. Neden herkes kendi işine bakmıyor da başkasının işine burnunu sokuyor yahu :)

    YanıtlaSil
  5. Gıcık Semra'nın karması :))

    YanıtlaSil
  6. Lisedeyken bizde de ani aramalar olurdu. O günler geldi aklıma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende leylakdalında yazı görünce yazdım bunu.

      Sil