İZLEDİKLERİM 2023/7

25 Şubat 2023

 

 
UÇSUZ BUCAKSIZ 2023
 
1970’lerde Roma'da toplumsal dönüşümü konu alan film de Clara (Penélope Cruz) ve Felice (Vincenzo Amato) çifti lüks bir apartmana taşınaırlar. Birbirlerini hiç sevmeyen çift çocukları için beraber kalıyorlar. Yönetmen Emanuele Crialese'nin kendi çocukluğundan ilham aldığı film hakkında "Dünyaya açılmadım ama hikayeyi kalbimde açtım demek daha doğru olur. Bu benim hikayem, annem ve kardeşlerim dahil" yorumu yaptı,
 
Puanım: *****

GIFTED HANDS 2009
 
Dünyanın en iyi beyin cerrahları arasında gösterilen Ben Carson'ın hayat hikayesini konu alıyor.

Puanım:*****

Bu filme bir şans verin ve izleyin etkileyici bir film.

MEMORIA 2021
 
Gaipten mistisizme, ölüler âleminden ormanlara, maneviyatla doğayı ustaca birleştirerek beyazperdeye taşıyan Apichatpong Weerasethakul, bu kez başrole Tilda Swinton'ı yerleştirerek Kolombiya'da geçen başka bir gizemli hikâye anlatıyor. Swinton'ın canlandırdığı İskoçyalı Jessica, kız kardeşini ziyaret etmek için bulunduğu Bogota'da gün doğarken şiddetli bir patlama sesi duyuyor. Bu deneyimden sonra hiç uyku uyuyamıyor; Kolombiya cangıllarında, nehir kenarında, ortak duygular paylaştığı birileriyle tanışıyor ve tüm hislerinin yoğunlaşıp yükseldiğini fark ediyor. Kendi çocukluğu, halüsinasyonları ve Latin Amerika tarihinden esinlenen Weerasethakul duyular, coğrafya ve tarihsel hafızayı özgün bir sinemasal yaklaşımla bir araya getiriyor. Memoria, Kolombiya'nın Oscar adayı oldu. 
 
Puanım: **
Tam bir hayal kırıkllığı idi

THE DEAL 2022
 
Bir anne, gezegeni harap eden benzeri görülmemiş bir salgından sonra hasta kızının hayatını kurtartmak için savaşır. Dünyada her şey normalken bir gün kimsenin tahmin etmeyeceği bir felaket meydana gelir. Dünyanın başına gelen şey büyük bir salgındır. Ortaya çıkan salgın daha önce kimsenin gördüğü türden bir şey değildir. Kimse böyle bir şeye tanıklık etmemiştir daha önce. Salgının ortaya çıkması ile birlikte tüm gezegen bir anda mahvolmaya başlar. İnsanların yaşaması için gerekli olan kaynaklar yavaş yavaş yok olmaya başlar. Bu durumla baş edebilmek için bir şeyler yapılması gerektiği konusunda herkes hem fikir olduğundan insanlar harekete geçtiler. Tüm krizlerle baş edebilmek için Anlaşma ismini verdikleri bir birim kurdular. Bu birim insanlara şunu vaat etti. Eğer Anlaşma’yı kabul ederlerse onlara 20 yıllık daha sürecek bir yaşam elde edeceklerdi. Ama bu yaşam sadece 20 yıl ile geçerlidir.

Puanım: ***
 
Filmin öyle büyük vaatleri yok ama izlenebilir.

9 yorum:

  1. Filmleri izlemedim, merak ettim:))) Bu ara her şeye ara verdiğim için geriden geliyorum hep:)
    Ben de küçük bir öneride bulunayım; Cennete Bilet :))) Tatlı bir filmdi, Julia Roberts ve George Clooney oynuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz bir şeylere ara verdik, bunlar taslaklarda kayıtlı idi. Tavsiye içinde sağol

      Sil
  2. Uçsuz bucaksız güzel bir filme benziyor

    YanıtlaSil
  3. Ay ben bu aralar ne kadar saçma dizi varsa onları bulup izliyorum gibi.

    YanıtlaSil
  4. Biz de bu aralar the expanse a dadandık ama gece boyunca rüyalarda ne olduğunu hatırlamadığım koşturmacalardayım. Biraz ara vereceğim sanırım.

    YanıtlaSil
  5. İzlemediğim filmler varmış.
    Gifted Hands filmini listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil