EN ÇOK ŞAKA YAPANLAR, YÜREĞİ EN ÇOK SIZLAYANLARDIR.

16 Aralık 2020

 

 

Hepimizin hayal ettiği kış muhtemelen görseldeki gibi karlı ve huzurlu bir kış. ❄️☃️

Fakat maalesef iklim krizi sebebiyle yaşadığımız coğrafyada iklimimizin gerektirdiği yağmuru, karı alamıyoruz. Bu manzaraların tadını çıkaramıyoruz. Hepimizin üstüne düşen sorumlulukları da zaman zaman unutuyoruz. Dünya’nın tek ve biricik yuvamız olduğunu unutmayalım. 💚 Su tüketimimize gereken özeni gösterelim, plastik tüketiminden kaçınalım ve dönüştürülebilir materyallere hayatımızda yer açalım, çünkü bizim önceliğimiz her zaman yuvamız olmalı.
 
 

"Demek istediğim, bu karantina kırk gün de sürebilir, kırk hafta, kırk ay, hatta kırk yıl da, önemli olan, bu kişilerin kapatıldıkları yerden dışarı çıkmamaları."

Kitap: #Körlük
Yazar: #JoseSaramago

 

 
  Oldum olası seni seviyorum demeye utanmışımdır, fakat gönlüm sevmekten hiçbir zaman utanç duymamıştır.
 
Bu haftanın güzellikleri, pırasalı börek irmikli tatlı, son kasımpatılar.
 
PIRASALI BÖREK
 
Pırasa doğranır, soğan doğranır, kıyma ile beraber kavrulur. Pişmesine yakın biber salçası az, karabiber, az toz kırmızı biber ve tuz ilave edilir. 
Yufka dörde bölünür. Bir tasta sıvı yağ ve az su karışımı hazırlanır. Yufkaya pırasalı iç yayılır. Yağlı su serpilir kaşıkla, gül böreği şekli sarılır. Tamamen sarıldıktan sonra üstüne bir tasta yoğurt az sıvıyağ bir yumurta kırılarak sos hazırlanır. Kaşıkla üstüne yayılır çörek otu serpilir pişirilir. 
 
İRMİKLİ BİSKÜVİLİ TATLI
 
1 Kilo süt
7 kaşık irmik
14 kaşık toz şeker ( ben 7 kaşık koyuyorum)
1 vanilya 
kaynatılarak pişirilir. Piştiğinde içine 50 gr margarin ilave edilir.
Dikdörtgen borcama irmikli karışım biraz yayılır. Üstüne kakaolu petit beurre bisküvi konulur. Tekrar irmikli karışımdan biraz konulur. Tekrar bisküvi dizilir. Kalan irmikli karışım yayılır. Kalan bisküviler rondoda toz haline getirilir üstüne serpilir. Bir gece buzdolabında bekletilir.
 

Ektiğim baklalar çıktılar çok sevinçliyim.
 

 Dün çarşıda işim vardı, kütüphaneye de uğrayıp kışşenliğinde eksik olan kitaplarımıda aldım.


Ördüğüm şalın ipi bitmişti yüncüye uğradım almak için, bunlarıda aldım çanta yapacağım.

Arkadaşlar c diskim dolu gözüküyor, hiç bir resim, belge, müzik kayıtlı değil, taşıyıcı har diskim takılı ona kaydediyorum devamlı.. Virüs girmiş olabilirmi? pdf dosya indirmeye kalktım hata aldım. Nasıl anlayabilirim?

Yarın tekrar evden çıkacağım. TREDAŞ'a gitmem lazım. 2 aydır gelip elektrik saatini okumuyorlar. Komşunun damadına rica ettim merdivenle çıktı sayacı okudu. Telefonla fatura oluşturttum. 2 aylık olduğu için takside bağlıyor bende taksit sevmiyorum, yarın şubeye gidip taksiti kaldırmam lazım. 
 

 
Başlık Maksim GORKİ Ana kitabından.


15 yorum:

  1. Selam..körlük çok ilginç bir kitaptır ve inanılmaz dersler barındırır..Elbette biliyorsundur ama yazarın bu konuda devam kitaplarıda var..Görmek gibi..
    Tavsiye ederim..
    Aslında ven niye yorum yaptım.
    Evde pırasa yemeği var. Bugün içimden dedimki ah pirasalı börek ne güzel olurdu..aaa bi baktım sende gördüm:)ni de irmik tatlısı hemde bisküvili yaaaa..:)
    Eeee nasıl.olcak böyle peki:)
    Bide çay yanında..
    😍😍😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tekrar okunacak bir kitap körlük. Görmekte almak istediklerimden. Kiloları alacağız o olacak:))

      Sil
  2. Off..Pırasalı börek harika olur. İrmik tatlını hemen yapasım vardı ama kakaolu bisküvi yok evde:( Baklaya maşallah, donmadan büyür dilerim.
    C disk'ten hiç anlamıyorum maalesef. Kitap seçimlerin çok güzel. İyi okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakla evet don vurmazsa çok iyi olur.Sağol teşekkürler ookuma dileğin için.

      Sil
  3. Her telden güzel bir yazı, görseller harika:) Körlük filmini seyretmiştim. Karikatür evlerin genel durumu bu günlerde:)

    YanıtlaSil
  4. Tredaş demişsiniz, Trakya’da mı yaşıyorsunuz ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kırklarelinin ilçelerinden birinde.

      Sil
    2. Anladım :) Tekirdağ’da yaşıyorum ben de tredaş yazmışsınız, belki yakındır diye düşündüm :)

      Sil
  5. senin yazılarını özlemişim ya, ne zamandır okumuyordum, harika geldi. şu irmikli tatlıyı yapmak istedim ama keşke görselini de koysaydın. o zaman daha bi çekici geliyor bana :)

    bu arada karikatür paylaşımı yasaklanmış, bir çok blogger a tebligat geilyor bu konuda, bilgin olsun. Ekşi de bununla ilgili bir başlık da açmışlar

    https://eksisozluk.com/erdil-yasaroglunun-herkese-telif-davasi-acmasi--6677525?a=popular

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irmikli tatlının görseli minik parça olarak böreğin yanında var:)) gözden kaçırmışsın:)) evet bu sabah okudum instagramda bende. bizde görseli koymayız instagram adresini veririz bu konuda tıklayan karikatürü görür.

      Sil
  6. Karikatür pek güzel. Biz de herkes ayrı bir odaya kaçıyor ama. Ada zaten odasından çıkmaz. Deniz kendi bilgisayarında ya da test çözüyor oluş. Koca kişisi zaplama sever. Ben de ya kendi bilgisayarımdan film falan seyrederim ya da kitap okurum.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, yaptıkların da yazdıkların da göreller de iç açıcı, ferah ve güzeller. Battaniyeni niye göstermedin bize? ;))) İp çok kaliteli bi ip, çantaya da çok uygun, ellerine sağlık şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. battaniye değil şal örüyorum bitsin koyacağım buraya:) ip beğenin için sağol.

      Sil