NE İÇİMDEKİ SOKAKLARA SIĞABİLDİM, NE DE DIŞARIDAKİ DÜNYAYA

21 Aralık 2020

 
Yahu kadın !!! 
Ben seni darmadağın seviyorum, 
Nedir bu derli toplu olacağım derdi ? 
Saçın dağınıkmış, 
Üstün başın berbatmış, 
Yüzün gözlerin yorgunmuş, 
Bunlardan bana ne ? 
Geceler boyu yüzüme gözüme bulaşan başkası sanki ! 
Ben seni benim dağınıklığıma karışasın diye sevdim… 
Hangi ağacın bir diğerine karışmış kökleri düzgün ki ? 
Hangi dağ bir öbürünün hizasında ? 
Hangi göl kıvrım kıvrım değil ? 
Hangi bulut öyle, onlar kadar dağınık ?
 Onlar kadar güzelsin diyorum, 
Uzayan gölgem ol,
 Karanlığınla bile dokun, yeter diyorum, 
Dinletemiyorum…!!! 
Can Yücel  
 
 
Biraz huzur lazım bize. Biraz çiçek. Biraz da toprak kokusu, yorgunluğumuza iyi gelecek. Ve içinde Allah korkusu olan insanlar lazım bize, değer verince değişmeyecek ve illaki kıymet bilecek. Gününüzün  ve haftanızın güzel geçmesi dileğiyle merhaba😊🌿🌺💕  

Karantina da ekmek yapmadım demeyeceğim. Ekşi maya denemelerimde başarısız oluyorum, mayam kabarmıyor. Organik un aldım yine de kabarmadı şimdi bunun sonuçlarını araştıracağım. Ekşi mayamı atmadım ama bu ekmeğe kullandım.
 


✨TAM BUĞDAY UNLU EKMEK  ✨
 
Malzemelerimiz;

•4 su bardağı tam buğday unu
•2 su bardağı organik beyaz un
•1 paket instant maya
•1.5 tatlı kaşığı tuz
•2.5 su bardağı ılık su

Öncelikle yoğurma kabında unlarımızı alıp karıştırıyoruz. Ortasını bir havuz gibi açıp üzerine tuzumuzu serpiyoruz. Akabilinde maya ve suyumuzu da ilave ederek yoğurmaya başlıyoruz. Ele yapışmayan bir hamur elde ettikten sonra ellerimize çok az zeytinyağı akıtarak hamurumuzu toparlıyoruz. Toparlanan hamurumuzun üzerini kapatarak 1 saat kadar mayalandırıyoruz. Hacmi iki katına çıkan hamurumuzun havasını alarak tekrar 1 saat kadar mayalanmayandırıyoruz.Fırında pişiriyoruz. Ben ekşi maya denemesinde kabarmayan hamuruda buna ilave ettim.

 
Yeni bir isim analiz sayfası keşfettim tıklayın.
 

 Benim ki doğru arkadaşlar ile konuşmak  ya sizinki?
 
 
Burada da doğru en çok kitaba para harcarım.
 

 Buğday derneğinin güzel yazısını okumak için tıklayım
 

YOUNG WALLENDER
 
Sarsıcı bir nefret suçu toplumda huzursuzluğa yol açarken çaylak polis Kurt Wallander'ın hızla dedektifliğe yükselmesini sağlar.Henning Mankell'in çok satan Kurt Wallander romanlarından uyarlanan bu modern yeni yorumda, efsanevi dedektif Kurt Wallander'ın günümüz İsveçi'nin giderek daha fazla şiddet sarmalına giren ortamında yaşadıkları anlatılıyor. Bir genci korkunç bir saldırıdan kurtaramayan Wallander, bu suçu çözmek için suçluluk duygusuyla başa çıkmayı öğrenmelidir.
 
Güzel bir dizi idi tavsiye ederim.
 
Bilgisayarımı yine tamire götüreceğim. Galiba yeni laptop almam gerekecek. 98 yılından bu yana iyi götürdü bu bilgisayar beni. Bu hafta 3 yazı otomatik yayına hazırladım. 
 
Haftanın karikatürü için tıklayın.
 
Başlık Sebahattin Ali'den.

10 yorum:

  1. Hımmm nefes egzersizleri doğru olabilir, sık sık derin nefes almayı severim ama kıyafete para harcamak ve ben, ııh. Gezmeye, tozmaya, konsere, sinemaya, tiyatroya, müzeye, kitaba para harcamayı severim ben ;)

    98den beri üzerine düşen her şeyi yapmış bilgisayarın :) Yeni programları kaldırmıyordur. Yazılımları özellikle güncelletip duruyorlar, eskiler silinip gitsin diye. Anneme eski iphone vermiştik, whatsapp güncelleme getirdi, çalışmıyor artık onda. Sinir olmamak elde değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazıları tutuyor bazıları tutmuyor:)) evet bilgisayar hala üstüne düşeni yapacak galiba. Bilgisayarcım toparladım birazÖzlem abla, böyle idare et 8.000 tl lik bilsayara 12.000 tl diyorlar bu dönem alma dedi. duruma göre bakacağım şimdilik idare etmeye devam vatan computere gittim bilgisayar namına bir şey yoktu inan.

      Sil
  2. Can Yücel'e katılmıyorum desem ;) Yani kadınların kendilerine bakım göstermeleri bir erkeğin sevgisi ya da taktiri için değil ki.. Tamamen kendimiz için! Erkek beğenmiş beğenmemiş ne önemi var biz kendi kendimizi beğendikten sonra değil mi ama? Ataerkil buldum bu şiiri ama Can Yücel sonuçta :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende pek katılamıyorum insanın kendini güzel hissetmesi lazım, özellikle erkeği yanında ise.

      Sil
  3. Ama ben elbiseye para harcamayı hiç sevmem ki:)
    İlk ekşi maya denemendi sanırım. Benim de kaç yıl sonra üçüncü denemem tuttu. Hiç bozulmuyor artık. Moralini bozma ve vazgeçme. Boşa gitmemiş neyse ki. Bir ara yeniden başlatırsın. Tam buğdaylı da güzel, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende kıyafete parayı çalışırken verirdim o da özel günler için di. kokteyl, plaket töreni, yılbaşı eğlencesi gibi. Evet ilk ekşi maya denememdi. Ekşi maya yapmaya çalıştığım hamuru ekmeğe kullandım ama tamamını değil, kalan bir miktarın üzerine ekşi maya denemelerine devam ediyorum.

      Sil
  4. Merhabalar.
    Burcum Koç olup, bisiklet sürmeyi çok seviyorum. memleketimde 6 ay yaz boyu üzerinden hiç inmedim. Hani ben eskilerden olmakla birlikte doğum tarihim de burcum da doğrudur. Çünkü bana rahmetlik annem söylemişti. Bir tarafa not etmiş ve nüfusa da aynı şekilde kaydedilmesini sağlamış. Annemi rahmetle ve minnetle anıyorum.

    Can Yücel'de çok güzel söylemiş. Ben dağınık biriyim ve dağınık yaşarım, sen de gel karış benim dağınıklığıma diyor.

    Allah korkusu kavramını ben de çok kullanıyordum ancak, Allah'a iman etmek, O'nu sevmek ve O'na kulluk etmek, O'nun emir ve yasaklarına riayet etmek daha doğru bir yaklaşımmış. Yani takva sahibi olmak gibi bir şey. Düşman korkusu ile Allah korkusu çok farklı bir korku duygusudur. Zaten Kur'an-ı Kerim'in Al-i İmran suresinin (102) ayetinde: "Allah'tan nasıl korkmak gerekiyorsa, öyle korkun" buyuruluyor. Zaten bizim de paylaşımlarda kullandığımız ve kastettiğimiz "Allah korkusu", Al-i İmran suresinin 102. ayetinde işaret edildiği gibi bir korkudur.

    Çiçekler ve onun beslendiği toprak, gerçekten insana huzur veriyor. Ne çiçeklerden ne de topraktan uzak kalmayalım. Biz bu işi oturduğumuz dairedeki balkonumuzda saksılara (eşimin uğraşı alanı) çiçekler dikerek telafi ediyoruz.

    Bu paylaşımdaki zenginliğe yetişmeye çalıştım ama, yetişemedim. Çok güzel, keyifli bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınızı okurken rahmetli babam bisiklet kullanırdı. Hala bisikleti duruyor. Allah korkusu hepimizde olsun. Çiçekler ile uğraşmak güzeldir. Selamlar.

      Sil
  5. Bilgisayarına hay maşallah diyeyim Özlemcim. Bu seneye kadar çok iyi idare etmiş bence.
    Kendine yeni yıl hediyesi varmenin zamanı gelmiş bence ;)

    Şu isim analiz sayfasını çok sevdim. Sömürdüm resmen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala çalışıyor şebnem:)) bilgisayar baktım fakat vatan computeri boşaltmışlar tek iyi bilgisayar yok. Yılbaşı sonrası gelecek dediler. O zaman bakacağım.
      Tanıdık herkesin ismine bakıyor insan:))

      Sil