YAŞAMIMIZDA GÜZEL YILLAR OLSUN

31 Aralık 2020

 

 
Çok güzel bir yazı hazırlamıştım:)) bir geri tuşuyla hepsi kayboldu.
 
 
Birde buna ilave olarak, tatlı tuzlu yapmayacağımı dahil edebiliriz:)
 
Yılın son tatlıları ve tuzluları ;
Ek son akıtma yaptım;
2.5 bardak süt(ılık)
1 bardak su (ılık)
2.5 tatlı kasığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker 
1 küp pakamaya karıştırın biraz kabarsın, sonra kontrollü un ekleyin boza kıvamında olsun. 15-20 dakika daha mayalandırım. Kepçe yardımı ile az yağlı tavada pişirin. üstlerine sanayağ sürün.
 
Ben çocuklara da vereceğimden dolayı hamuru bu ölçüde tuttum, siz ölçüyü yarıya indirebilirsiniz. 

Bu gün yılbaşı geleneği olarak tatlı kabak pişirildi biraz ocakta, su salınca da fırına atıldı.

Geçen gün de incirli kremalı kek yapmıştım.

KEK MALZEMESİ;
- 2 Adet yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 türk kahvesi fıncanı sıvıyağ
-1 Çay bardağı süt
-1 çay kaşığı tarçın
-1,5 bardak un
-1 kabartma tozu
- 7 adet yıkanmış ufak doğranmış ve unlanmış incir.

KREMASI;
- 2,5 Bardak süt
- 3 yemek kaşığı un
-1 su bardağı tozşeker
-1 yumurta sarısı
- 50 gr margarin
- 1 vanilya
- 1 Limon kabuğu rendesi.

Kare borcamı yağlayın, keki üstü kızarıncaya kadar pişirin. Çıkarın soğusun üstüne ocakta pişirip ılıttığınız kremayı dökün. Bir gece dolapta beklerse daha güzel oluyor. Tat çok şekerli oluyor , şeker miktarını azaltabilirsiniz.


Ocak ayında okuyacağım kitapları ayarladım. Ufak bir alışveriş için çarşıya inmiştim, geçen gün leylakdalının bloğunda bizim şehrin bozasına rastlayınca bende satış yerinden alayım dedim:)) bozanın adı balaban ve migroslarda da satılıyormuş. 

yılbaşı temalı filmler;
 
bir tane daha
 
bir tane daha
 
Yılın en iyi filmlerinden izlemek isterseniz;
 
 

 Benim babam dünyalara sığamayacak kadar büyük yürekli, merhametli, iyi kalpli bir adamdı. Ellerinden yüzünden doya doya öpmeyi çok isterdim. Bu gün 6. Yıla giriyoruz sensizlikte. Nur içinde yat, mekanın cennet olsun. Dualarım her zaman seninle....





2020 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2021 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk, sağlık, huzur getirsin. Yaşamınızda güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep sizinle olsun. Mutlu Yıllar!  
 

 

28 yorum:

  1. Dilerim tüm isteklerinin gerçekleştiği bir yıl olsun. Babacığın nurlarda uyusun. Kitaplarını güzel güzel okuyasın, mutluluklar arkandan koşarak gelsin. Hayırlı kısmetlerin olsun. Sevgiyle sarılıyorum Özlemcim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol güzelim bende sevgiyle sarılıyorum sana ve ailene sağlıkla mutlu yıllar diliyorum.

      Sil
  2. 2021 yılı tüm hedeflerini gerçekleştirebildiğin, sevdiklerinle birlikte sağlıklı, mutlu bir yıl olsun Özlemcim... Babacığını Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım. Sana ve ailene sağlıklı mutlu yıllar diliyorum.

      Sil
  3. Merhabalar.
    2021 yılının umutlarımızın yılı olmasını diler, yeni yılınızı kutlarım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sağlıkla mutlulukla nice yıllarınız olsun.

      Sil
  4. Bütün dileklerinin gerçekleştiği bir sonraki yıl yazısı ve tüm sevdiklerinle sağlıklı bir yeni yıl temenni ediyorum öncelikle. Ve senin okuma performansını kıskandıkça, imrendikçe de yeni yılda aynı performansı kendim için diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))amin inşallah aynı performansı yakalarsın hatta beni geçersin diye diliyorum sana. Sağlıkla mutlulukla nice yeni yılların olsun arkadaşım.

      Sil
  5. Güzel hedefler, gerçekleştirmeniz dileğiyle.Güzel ve mutlu bir yıl dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah bende sana sağlıkla mutlulukla nice yıllar dilerim.

      Sil
  6. Babanızın mekanı cennet olsun.
    Yeni yıl ağız tadıyla gelsin de böyle güzel şeyler pişirip yiyelim.

    YanıtlaSil
  7. Gönlünüzce bir sene olsun diliyorum, iyi yıllar..

    YanıtlaSil
  8. su ve spooor :) babanın fotidini öp benim içiiin :) iyi yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah deep inşallah:)) öperim hem de çok çok öperim sana da iyi yıllar arkadaşım.

      Sil
  9. Mutlu yıllar diliyorum :)) Balaban bozası bizde de var, sanırım en sevdiğim boza kendisi. Vefa'nın bozasını da seviyorum ama bazen ekşi çıkabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size de mutlu yıllar evet bozası çok güzel. Burada imal ediliyor 4 tane satış yeri var. suspanglezi ve profiterolüde güzeldir. cevizli tahinli dondurmasına bayılırım. Rastlarsanız bunlarıda deneyin.

      Sil
  10. yeni yıl hepimize sağlık mutluluk ve huzur getirsin efenim, gerisi teferruat :)

    YanıtlaSil
  11. Bu güzel hedeflerini gerçekleştirdiğin bir yılın olur umarım.

    Babamızın da mekânı cennet olsun

    YanıtlaSil
  12. Umarım bütün hedeflerine ulaşırsın:) Tarifler tam acıkma saatime denk geldi. İyi okumalar diliyorum. Babanı yad etmen onu ne çok sevdiğini gösteriyor. Nur içinde huzur bulsun, sizlerin ömrü uzun olsun. 2021 yılının size ve ailenize sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah. hep tarif görünce acıkanlardanım ben:)) babam birtanemdir. ömür dileğin için sağol. sizede iyi yıllar

      Sil
  13. Babacığın nur içinde yatsın.

    2021 çok güzel bir yıl olsun.

    YanıtlaSil