HİSSEDİLEN HER ŞEYE CÜMLE KURULAMIYOR ( PAULO COELHO)

06 Kasım 2022

 

 
ÖĞRENDİM...

Zamanı öğrendim...
Ne kadar hızlı akıp gittiğini,
Keşkelerle belkilerle geçirilemeyecek kadar değerli olduğunu
İstemeyi öğrendim...
Sonra vermeden almanın mümkün olmadığını gördüm...
Düşünmeyi öğrendim...
Sonra sağlıklı düşünmenin kalıpları yıkarak düşünmek olduğunu anladım...
Gözümün hep uzaklarda olduğunu fark ettim..
Oysa aslında en çok ihtiyacım olanların tam da yanı başımda olduğunu anladım...
Aşkın ve sevginin sahiplenme duygusundan çok öte bir şey olduğunu, özgürlüğün hiç bir şeye değişilemeyeceğini öğrendim
Yalnızlığın kıymetini öğrendim..
Yalnızlığın aslında bir yoksunluk olmadığını,
İnsanın kendini keşfetme yolculuğunda bir lüks olduğunu öğrendim
Gerçeği öğrendim bir gün...
Hayatın her zaman adil olmadığını
Gerçeklerin bazen acıttığını,
Acıya yenik düşmemeyi, kimseye tutunmadan ayağa kalkmayı öğrendim.
Kendimi hatalarımla sevmeyi
Geçmişe takılıp kalmayacak kadar hayatın kısa olduğunu,
Ve yaşadıkça "umudun" hep var olduğunu,
Öğrenmeye ve ders almaya son nefesime kadar devam edeceğimi öğrendim...
 
 
 
Güzel bir hafta olsun hepimize....


Bunun gibi yatarak bir ömür geçirebilir miyiz acaba? Parkta rastladım kendilerine.....


Bahçede her yer kasımpatı şu an....
10 kasımları hatırlatıyor bana, evden götürürdük okula kasımpatıları, büstü süslerdik....


Bahçede bir türlü atamadığımız ha şu kişi alır ha bu kişi alır dediğimiz kesilen ağaç dallarını nihayetinde bahçeden karşıki boş araziye taşıyabildik. Kesilmemiş hali ile talep yok, fakat kesilmiş parçalara talep çok. Kimse elime balta alıp ben keseyim demiyor. Kesilmiş olanları karşı komşumuz talep etti, kendisine verdik. El arabası ile gelip aldılar. Annem bir miktar daha parçaladı ama ben bıraktırdım, bir parça Allah korusun gözüne gelse Allah muhafaza uğraş dur. 


Bu hafta hep dışarıda idim, parktaki kedileri beslemek için A101 den açbitir aldım, parkta karamel yanıma gelince ona kısmetmiş dedim, onu besledim. Güzelim daha varmı diye çantaları koklarken bir hal oldu.



O sabah mı çıkmıştın, bir gün önce mi
Bir bıçağın ağzında yürür gibiydin
Demirlerin soğukluğu soluk dudaklarında
Gözlerinde karanlığı dar hücrelerin
Seni görür görmez özgürlüğümden utandım
Söyle ne içersin, çay mı kahve mi
Çok değişmişsin birden tanıyamadım.

ATTİLA İLHAN 

Bazı güzel anlardan bir kare.....


Bazı sahaf güzellikleri.....


Bunlarda kütüphane ganimetleri....


Togg marka aracın tanıtımı yapıldığında biraz gurur taşıdım, Almanyada üretilen parçalardan bir kaçının dizaynı babamın, amcasının, kızının torunu çok sevdiğim bir mühendis kardeşime ait. Ayrıca Tesla modeldede dizaynları var. Togg CEO da hemşeri Aksekili bir kardeşimiz. Nerde olsa hemşeri yada akraba arıyoruz değil mi?


Bu güzellikte devamlı kahve içtiğim ve kuru kahve olarak eve aldığım dükkanın önünde bu pozu vermiş....


Herkese güzel bir hafta diliyorum.........







12 yorum:

  1. Bu haftaya giriş yazılarını çok seviyorum. Bu yazıda paylaşılalar nedense çok hoşuma gidiyor. :) BKK'nin hem kasım hem aralık kitapları da gözümden kaçmadı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) beğeni için sağol. BKK kitaplarının 2 sini de bu ay aradan çıkaracağım. Kendimin yaptığı kitap maratonu ile ilgili de 6 kitap daha okumam lazım sene sonuna kadar. Onlara ağırlık vermeliyim biraz da, tamamlamazsam içim içimi yer:))

      Sil
  2. Yazınızın başındaki cümleler birçok kez düşünmemi sağladı. Kendi hayatım, bugünüm ve yarınım üzerine kurulu düşünceler… Çok güzel ve okuması keyifli bir yazıydı. Kedilere bayıldım. Sokak hayvanlarını düşünüp beslemeniz de ne hoş bir davranış. :) Bugün ben de kütüphaneye uğrayıp yeni kitaplar aldım. Algernon’a Çiçekler kitabını severek okumuştum. Huzurlu, mutlu ve sağlıklı bir hafta olsun hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni için teşekkür ederim umarım kitabı bende beğenirim. İyi haftalar

      Sil
  3. Şarkı çok güzel. Bu yorumu da şarkıyı dinlerken yazıyorum. İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  4. Kitap fotoğrafları çok kaliteli görünüyor. Diğerleri de şahane. Güzel, samimi bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  5. Yazının başlığı, bu harika fotoğraflar ve güzel müzikle zenginleştirilmiş yazının özüydü bence. "Hissedilen her şeye cümle kurulamıyor."
    Sözcükler bazen duygularımızı aktarmak için yeterli olamıyor gerçekten.
    Düşündüm de "Öğrendim ki" dediğimiz pek çok şeyi bilsek de uygulayamıyoruz. Ya zaman yetmiyor, ya hayat önümüze setler çekiyor. Her şeye rağmen umut hiç tükenmiyor.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bir bakış yeter derler ya:)))
      Siz de sevgiyle kalın

      Sil
  6. Hafta ortası gelmiş ben okuyana kadar ama mutlu haftalar:)

    YanıtlaSil