ZAMAN YAŞAMIN KENDİSİYDİ VE YAŞAMIN YERİ YÜREKTİ ( KİTAP MOMO)

20 Kasım 2022

 

 
Bir gün insanlardan kaçan, yalnız yaşamayı tercih eden yaşlı bir adama sorarlar.
“Sürekli yalnız olmaktan bıkmıyor musun?”
Yaşlı adam  cevap verir:
" Yapacak çok işim var. İki şahin eğitmem gerekiyor.
Ve iki kartal.
İki tavşan sakinleştirmek ve yılanı eğitmek.
Eşeği  motive etmek ve aslanı evcilleştirmek.”
”-Ama senin etrafında hiç hayvan göremiyoruz!”
“-Neredeler?”
“Onlar içimizde yaşayan hayvanlardır.”
"İki Şahin" gördükleri her şeye saldırıyorlar.
İyi-kötü, faydalı-zararlı onlara ayırt etmeyi öğretmeliyim. Çünkü onlar benim GÖZLERİM.

“ İki kartal" dokundukları her şeyi mahvediyor, yaralıyor, parçalıyorlar. Onlara hizmet etmeyi ve zarar vermeden yardım etmeyi öğretmeliyim. Çünkü onlar benim ELLERİM.

“Tavşanlar" her zaman korkarlar, kaçarlar ve saklanırlar. Onları sakinleştirip, zor durumlarla başa çıkmayı öğretmeliyim, beladan kaçmayı değil. Çünkü onlar benim AYAKLARIM.

En zor kısmı "yılanı" izlemek.
Sıkı bir kafeste, güvenli bir şekilde kilitli olsa da her zaman saldırmaya, sokmaya, yakın olan herkesi zehirlemeye hazır. Bu yüzden onu takip edip, disiplinli olmalıyım. Çünkü bu benim DİLİM.

“Eşek" herkesin bildiği gibi çok inatçı, sonsuza kadar yorgun ve işini yapmak istemiyor. Bu yüzden ona şükretmeyi ve akışta olmayı öğretmeliyim. Çünkü bu  benim VÜCUDUM.

Ve sonunda kral olmak ve herkese emretmek isteyen bir "aslanı" evcilleştirmek istiyorum. Gururlu,  kibirli ve dünyanın kendi etrafında dönmesini istiyor. O aslanı terbiye etmeliyim. Çünkü bu benim EGOM.”

“Gördüğünüz gibi yapacak çok işim var”
Soru sorulan yaşlı  adam,
Lev Nikolevic TOLSTOY'dur.🙏🙏💖💖
 

Herkese güzel bir hafta diliyorum,
 
Biz bildiğiniz gibiyiz, hayattayız yok bir değişiklik. Alışveriş, yemek, kahve çay içmek, temizlik, yat kalk işte hayat böyle devam. 
 

Parkta karşıma çıktı bu haşin bakışlım....
 

 

Kitap alma işine yeni yılda bir dur demek lazım olmuyor böyle bir iştahsızlık:))) kesin kararlıyım ev de her yer kitap çünkü:)))


Elimde sürüklenen bir motif 4 tane yapmam lazım sonuncu hala yapılacak:))) üstüne kim geldi bilmem bu işin.
Geçen gün annem çetik başlamış, üstüne ben geldim çarşıdan:))) çetik kenarda duruyor örülmüyor:))))


Güllere bayılıyorum.....
 
Arkadaşlar 2023 yılı için okuma planı oluşturdum, 2023 te 23 kitap projem var, blogger kitap kulübü var...
Bir de ben serbest okuma oluşturdum kendime, Arzu eden olursa her ay birlikte bu kitapları okuyabiliriz. Ben pek klasik taraftarı olan bir okuyucu değilim, okurum onları da ama yeni kitaplara ve yazarlara da yer vermek lazım derim. Kendime bir tablo hazırladım bu yenilerden ve eskilerden sizleri de beklerim...
 

THE MIDWICH CUCKOOS

Sakin Midwich kasabasında bir yaz günü, kasaba sakinleri bilincini kaybeder. Bu tuhaf olay geçici görünür ve durumdan etkilenenler bilinçlerini yeniden kazanır. Ancak bölgedeki kadınların açıklanamaz bir şekilde hamile olduğu keşfedilir. Çocuklar doğup büyüdükçe bu dünyaya ait olmadıkları anlaşılır.
 
Dizinin konusu ilginç geldi, bilimkurgu türü ve uzaylı çocuklar. İzlettirdi kendini ve ben sevdim tavsiye ederim..
 
Hepinize güzel bir hafta diliyorum.....




 
 

16 yorum:

  1. Kritimu çok güzeldir, Altınsay'ın Benim Hiç Suçum yok romanı da çok iyidir Kritimu'dan sonra ona da bir bakın. Kurtlarla Koşan Kadınlar'ı herkes çok seviyor ama bana hiç uymamıştı yarım bırakmıştım. Bulantı kitaplığımda okunmayı bekliyor:) son olarak Eve Yüzmek ilgimi çekti ona bakacağım. Keyifli okumalar olsun, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap tavsiyesi için sağolun

      Sil
    2. Saba Altınsay'ın kitaplarını ben de çok severek okumuştum ve hala unutamadıklarım arasındadır <3

      Sil
    3. ilk defa okuyacağım bu yazarı, gül hanımın tavsiyesi kitabı da alacağım.

      Sil
  2. Girişteki cevap çok güzelmiş, tüm insanların dikkat etmesi gereken bir konu. Kitap listesinde bazılarını hiç duymadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeni kitap ve yazarları okumasını seviyorum belki ondandır...

      Sil
  3. Tolstoy ne güzel söylemiş öyle, sahiden yapılacak çok iş var.

    Kedicik yaprakların arasında pek bi güzel duruyor ama belki sonbaharın depresif haline yakalanmış:)

    Kitap okuma halı için maşallah diyorum öncelikle, birkaç kitap sonrası benim gözler çok bi ağrıyor sonra da mecburi aralar devreye giriyor, elimdeki 2 kitabı bitirip ara vereceğim yine muhtemelen.Yoksa etkinlikler çok hoş olurdu.

    Güzel bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi depresyona girmiş bence...
      Size de güzel haftalar....

      Sil
  4. Tolstoy Amca'ya saygılar... 2023 okuma listenizdeki kitapların hiçbirini okumadım. Yazarlardan sadece ikisini biliyorum. Klasik kitaplar daha çok ilgimi çekiyor ama arada güncel yazarlara da şans veriyorum. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
  5. Serbest listeye bende katılırım. :) 23 kitap için ayrıca bir liste belirliyor musunuz yoksa içinizden geldiği gibi mi seçeceksiniz acep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serbest listeye katılım için teşekkür ederim. 2023 te 23 kitabı kitaplığımdaki kitaplardan seçiyorum. Birde 60 küsur sayılı bir liste hazırladım onu da Aralıkta yayınlayacağım. Kısa bir fikir olsun diye ...
      https://www.instagram.com/p/Ckx_cKAIYxL/
      sayfasından ilk 16 maddesini görebilirsin tamamını Aralık ayında yayınlayacağım oradan da liste yapabilirsiniz kendinize..

      Sil
  6. Yeni yıldan sonra kitap fiyatları daha da artacakmış. O zaman istesek de alamayız sanırım.

    Yeni yıl yaklaşırken yeni okuma planları yapmayı çok seviyorum. Fazla liste yapmayacağım, kendimi kısıtlamayacağım ama yine de hedef koymayı seviyorum. İnstagram'da beni heyecanlandıran bir etkinlik var. Detayları belli olunca bloğa yazacağım. Sizin listenizde elimde olan kitap olmadığı için katılamayacağım maalesef :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırsızlıkla bekliyorum etkinliğin konusunu,
      Sevgiler,

      Sil
  7. İç ısıtan güzel bir yazıydı. Momo severek okuduğum kitaplardandır. Tekrar okuyasım geldi. Parktaki kedi de pek şirinmiş. Ben de kendime bir atkı örmeyi istiyorum. Daha önce hiç denemedim, biraz yardımla başarabilirim diye düşünüyorum. :)
    Dilerim etkinlik bol katılımlı olur. Dizi önerisinin konusu ilgimi çekti, izlemek için not alacağım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kütüphaneden alıp okuyacağım. Atkı için youtube de videolardan yararlanabilirsiniz. Dizi gerçekten güzeldi tavsiye ederim umarım seversiniz.

      Sil