OKUDUM 2022/94 CAMDAKİ KIZ

07 Kasım 2022

 

 
“Küçükken çekilen acıların ateşi kolay sönmüyor, kolay unutulmuyor ve izlerini hayatımız boyunca üstümüzde taşıyoruz.” Aşk yakıyor Ayrılık kavuruyor Aldatılmaksa hep çok acıtıyor… Bize çocukluk acılarını tekrar yaşatacak kişileri gözünden tanır, başkasına değil, ona âşık oluruz. Hayat onu kendi ellerimizle buldurur bize. Kaderimiz aslında doğduğumuz evlerde yazılır. Yine o evlerde yaralanır, o yaralarla büyür, sonunda o yaraların bizi götürdüğü yere gideriz. Ancak mutluluk her zaman o yolda değildir… “Bu kitapta her zamanki gibi gerçek bir yaşam hikâyesi anlatacağım sizlere. Hep lüks içinde yaşamış ama kaderi daha baştan kötü yazılmış Camdaki Kız ile bir varoş çocuğunun aşk hikâyesi bu.” Dr. Gülseren Budayıcıoğlu
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Nalan İle Hayri'nin hikayesi güzeldi. Dizisi de var izlemek lazım şimdi.
 Okumak isteyenlere şimdiden keyifli okumalar diliyorum. Nalan'ın hikayesinde herkesin bir şeyler bulacağına eminim.
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Mutluluk bir karardır.
*****
İnsanları huysuz ve geçimsiz yapan da sevgisizliktir zaten.
*****
Eğer insan parayla mutlu olabilseydi, bu dünyada sadece zenginler mutlu olurdu. Para insanı rahat ettirir, konfor sağlar ama duygularımız konforu başka yerlerde arar.
Gerçi yoksulluk kendi başına bir mutsuzluk kaynağıdır ama zengin olmasanız da şöyle böyle idare edebiliyorsanız mutlu olmaya en yakın kişiler arasındasınız demektir.
*****
Sıcak bir gülümseme, sevgi dolu bir dokunuş, onu beğendiğimizi, ona değer verdiğimizi gösteren ufak tefek jestler bile, karşımızdaki insana iyi hissettirir.
Bir insanın kendini iyi hissetmesi bütün güzelliklerin başlangıcıdır. Huzur da, mutluluk da, sağlık da, başarı da işte bu küçük, küçücük şeylerle yaşanır.
Sevgi ise her derdin dermanıdır. Son yapılan araştırmalar ölümcül hastalıkların çoğunun sevgisizlikten kaynaklandığını gösteriyor. Sevgi, bazen ölüme bile dur diyebiliyor demek ki....
*****
Damdan düşmeyen, damdan düşenin halinden anlamaz.
*****
Bizim gibiler ha! Sen, ben ayrı gruplardan mıyız?
******
Ben karşımdaki insanları anlamak, kendimi onların yerine koyarak dinlemek isterim.
*****
Dürüst olmak ne zaman utanmazlıkla, ihanetle, acımasızlıkla, küstahlıkla aynı şey olmuş ki!
*****
Bu dünyada her derdin dermanının sevgi olduğunu biliyorum.
*****
İnsanların hüznü en çok gözlerinin içindedir.
*****
Güzelin kaderi olmaz, Allah çirkin kaderi versin.,
*****
İnsanın kaderini değiştiren güzelliği değil güzelliğin artırdığı beklentileridir. Hayattan ve insanlardan ne kadar çok şey beklersek, hayal kırıklıklarımızda o kadar çok ve derin oluyor. Güzellik bazen çok bencilleştiriyor insanları. Bazen de başkalarını daha kolay küçümseyebiliyor güzel insanlar. Ve bu büyük avantaj böylece bir dezavantaja dönebiliyor ve mutluluğu, adam yerine koymadıkları o çirkinler kadar bile tadamıyorlar.
******
Güzel olan her şey, insanlarda hafiften bir saygı uyandırır.
******
Her zaman seçme şansımız olmayabilir. Bazen en iyi çözüm sadece rıza göstermektir.
******
Aşk dediğin insanı havalara uçurduğu kadar da acıtır zaten.
******
Biz hayatımızla ilgli planlar yaparken hayat genelde kendi yaptığı planlarla meşguldür.
Hayatın planları her zaman gerçek, bizimkiler ise çoğu zaman sadece hayaldir.
*****
Psikiyatri insanları sakinleştirmekten başka işler de yapar.
*****
Kocası tarafından sevilmemek bir kadın için ne kadar acı verici.
*****
Aşk insanın aklını başından almakla yetinmiyor, başka bir düşünceye bile izin vermiyor.
*****
Uzun ve aşk dolu ilişkiler iyice ölçülüp biçilmeden bitirilmemeli.
*****
Nasihatler sadece edeni rahatlatır, karşı tarafı ise daha da kızdırır.
******
İnsanın anası babası bile kendi yetiştirdiği çocuğu hiç tanımıyor.
***** 
Doktorlar hep hastalarından yanadır.
******
İnsan baskı altındayken gerçeği göremez. Görse de görmek istemez.  
*****
Hep çocuk kadınları konuşur insanlar, oysa bizim toplumuzda çocuk ruhlu erkek de çoktur. Güzeldir, temizdir, sıcaktır, cana yakındır bu tür erkekler. Öfkeleri bile bir çocuğunki gibidir. Hep sitem doludur. Özellikle kadınlardan istekleri, beklentileri hiç bitmez. Bu hayatın içinde yaşayan yetişkinlerin hemen hepsi onların ağabeyi, babasıdır. Yetişkin erkekler ve anaç kadınlar çok sever bu tipleri. Onlara yakınlık göstermekten hiç korkmazlar. Karşılık beklemek de hiç akıllara gelmez. Yetişkin erkekler böyle tipleri yanlarında taşımaya bayılır. Onların yanında biraz ağabey ama daha çok da erkek olurlar.
Kadınlara gelince; en çok kendine güvenen, içlerinde bir erkeğin güçlü ruhunu taşıyanlar bayılır bu çocuk ruhlu erkeklere. Saftır, dürüsttür, yalan dolanı pek bilmez bunlar. Bilseler bile kadınlar her zaman onlardan bir adım öndedir zaten. Aslında tam da o kadınların dişine göredir bu tür erkekler.
******
Bir kadın değerini kendi vermeli. Bu işi erkeklere bırakmamalı. Çünkü o erkek bir gün çekip giderse, kadının değerini de beraberinde götürüverir.
*****
Sevgisizlik demek ki kadının ruhunda ölümle eşit.
******
Ben tesadüflere inanmam, hayatın her zaman bir bildiği vardır derim.
******
Sevilmeyi sever insanlar. Böylece kendi seçtiklerine değil, onları sevme cesaretini gösterene aşık olurlar.
******
Aşk çok güçlü bir heyecandır, hem derin hem çok yüksek bir duygu yumağıdır. İnsanın yaşama sevincini, enerjisini artıran, gözlerini parlatan, güzelleştiren, sağlık kazandıran ve en önemlisi onu mutlu eden bir duygudur. Tıpta hastalıkları iki gruba ayırır doktorlar; akut ve kronik diye. Akut hastalıklar ani başlar ve riski yüksektir. Kronik hastalıklar yavaş başlar, sonra da uzar gider. Aşk akut bir hastalıktır. Ani başlar ve çok gürültülü seyreder. Tansiyon yükselir, kalp hızlanır, nefes alış verişler sıklaşır, yanaklar pembeleşir, vücut ısınır. Böyle akut bir duruma insanoğlu bir ömür nasıl dayansın?
*****
İnsan her duruma uyacak şekilde yaratılmıştır.
******
Mutluluk da akut bir durumdur. Bir ömür boyu mutlu olamaz insanlar. Mutluluk bir kuştur, insanların omzuna bir konar, bir kalkar.
******
Kıskanmak için değer vermek gerek.
*****
Aşıkken kalbiyle görür kadınlar. Tutku dindikten, aşk şarabı kana kana içildikten sonra sıra kendini güvence altına almaya gelir. İşte o zaman kadınların zekâları adeta zalimleşir; acımasız olurlar.
Belki aşk değil ama ilişki çoğu zaman sınıfsaldır. Her engeli aşan, bir anda duvarları yıkan aşk, sürekli bir ilişkiye, düzenli bir beraberliğe dönüşünce bütün kültürel duvarlar, bir zamanlar göze görünmeyen sınırlar olanca katılığıyla ortaya çıkıverir.
*****
Vazgeçmek insanı aşktan uzaklaştırıyor. Sanki sevse vazgeçmezdi diyor insan ama bir yandan da aşkın kalıcı bir duygu olmadığını, zamanla sevgiye, alışkanlığa, bağlılığa döndüğünü sadece ben değil bütün dünya söylüyor.
******
Herkesin aşkı kendine göredir. Bazılarının altında gizli hesaplar vardır. Çağımızın aşklarını kazıyınca altından ya para çıkıyor, ya başka hayat garantileri.
*****
Her yenilgi, insan hayatına yeni kapılar açar. Hayatı yaratıcı kılan da bunlardır zaten.
*****
Aşk dediğin ölümü göze almadan olmaz. Sevdiğin için gerekirse öleceksin.
******
Aşk her şeyin ilacıdır.
******
İnsanın kendini tanıması, neyi neden yaptığını bilmesi her zaman iyi bir şeydir.
******
İnsanın tutkularının esiri olması, aşkı için her şeyi yıkmayı göze alması zayıflık mı, yoksa gücün ta kendisimi bilemiyorum. Çoğumuz bunları göze alamadığımız için, yaşamak istediklerimizi değil, hayatın bize sunduklarını yaşamakla yetiniyoruz.
******
Yetişkinler korkularını çevreye net gösteremezler.
******
Aşkta hesap olur mu?
******
Duygularımız olduğu sürece biz insanlar hata yapmaya devam edeceğiz.
*****
Vicdan denen şey herkeste aynı değildir. Kimi insanda doğuştan çok katıdır vicdan. Yanlış yapmasına, başkasının hakkını yemesine izin vermez vicdanı. Sanki hiç uyumayan, sürekli nöbet tutan polisler vardır bu insanların içinde. Kendilerine haksızlık eder, kendi duygularını hiçe sayar ama başkalarına asla haksızlık etmez, edemez bu insanlar.
*****
Hayat bazen insana hiç aklına gelmeyeni yaptırıyor.
******
Kadınların çoğu, erkeklerden daha vefalı oluyor.
*****
Okumak hayatı tanımaya ne zaman yetmiş ki....
******
İnsan ruhu ne kadar karmaşık. Herkes kendine göre ne kadar haklı. Kendimizi bu kadar iyi anlarken karşı tarafı neden hep böyle pas geçiyoruz acaba?
******
Hüznü severiz biz. Öyle severiz ki, bizi hüzünlendiren şarkıları söyleyenlere " kim olursan ol, gel" der, gönül kapılarımızı onlara sonuna kadar açarız.
******
Hüzün, elimiz kolumuz, kaşımız gözümüz gibi bizim bir parçamızdır. Bizi döven, söven, aşağılayan, ruhumuzu inciten analarımızı, babalarımızı, kocalarımızı yine de sever, anamdır, babamdır, atamdır der, içimiz yansa da isyan etmez, onlardan vazgeçmeyiz.
Hep kalabalık yaşar, kalabalık gezer, tozar, birbirimize kızsak da kırsak da, kırıulsakta birlikte yer içeriz. Sevmeyiz yalnızlığı.
******
Sevgi bütün dertlere şifadır.
******
 
DEVAMI YARIN....
 
KİTAPTAN MÜZİKLER;
 


 

18 yorum:

  1. Alıntılar güzelmiş, yazarı hiç okumadım. Belki herkes konuştuğu için okuyasım yok şu an. Diziye biraz bakıp bırakmıştım, kitabı daha güzeldir sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziye hiç bakmadım bir ara başlarım bakmaya. Yazarın 2. kitabı okuduğum bir ara görmüş olduğum mobingten dolayı psikoloğa gitmiştim, keşke gülseren hanım olsaymışım diye düşündüm. Benim psikologta hiç yepki yoktu, boş boş bakıyordu bana...

      Sil
  2. "Herkesin aşkı kendine göredir. Bazılarının altında gizli hesaplar vardır. Çağımızın aşklarını kazıyınca altından ya para çıkıyor, ya başka hayat garantileri." şu o kadar ama o kadar doğru ki...

    Geçen sene tüm kitaplarını birden almaya niyet etmiştim sonra vazgeçtim. Tek tek almayı düşünüyorum. Yazınız benim için güzel oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim aldığım bir çıkma teklifi sonucu adayla yaptığımız muhabbette şöyle bir soru gelmişti bana.
      Şirkette yükselebilirmisiniz????????????
      aynen o satırları yazarken aklıma gelen ilk şey bu soru oldu:)))

      Sil
  3. Okumuştum çok beğenmiştim zaten yazarın sanırım tüm kitaplarını okumak kısmet oldu bu aralar yeni kitabı yok sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bende hepsini okurum.
      En son " Hayatın sesi" isimli kitabı çıktı.

      Sil
  4. Sevemiyorum bu kadıncağızı.. Ama Cem Adrian'ın "Sar gelin"ini <3 <3 <3 Beni ağlatıyor ama yine dinledim yine ağladım, ne güzel söylüyor yahu.. Ve nadir doğru söyleyenlerden, "sar gelin, nenen örsün"......... <3

    YanıtlaSil
  5. Dizisinden sonra okumak ne kadar mantıklı krar veremiyorum bir türlü... Ara ara izliyorum ama kitapla dizi sanırım farklı ilerliyor. Biraz aman geçsin üzerinden, Gülseren hanımla tanışma kitabı belirleyeceğim kendime ♥

    YanıtlaSil
  6. Kemal Sayar'ın bir kitabının da adeta her cümlesini çizmiştim yıllar önce. Yazar psikiyatrist olunca alıntılar çoğalıyor. Bunca yıl biriktirdikleri şimdilerde bir sürü dizi oldu.... Bizim toplumumuz da psikolojiyi ancak böyle içselleştirebiliyor demek ki çok tutuldu. Ama ben onun "danışanlarından" biri olsaydım hiç hoşuma gitmezdi benim durumumu ima eden bir bölüm bile olsa... Hep aklıma bu geliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki danışan olarak bende hoşlanmazdım, ama hayatlardan alınacak derslerde mevcut...

      Sil
    2. Adsız olarak gitmiş yorum kusura bakmayın ben yazdım

      Sil
  7. dört beş kitabını okudum bunu da, hikayeler, vakalar güzel de arada kendinden kliniğinden bahsetmesi olmamış :)

    YanıtlaSil
  8. Yazarın kitapları son dönemde çok popüler oldu. Bende Madalyonun İçi var. Uygun zaman geldiğinde okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabı okudum ben... 8. ayda okumuşum...
      https://yuregiminiklimi.blogspot.com/2022/08/okudum-202256-madalyonun-ici.html

      Sil