ÖZGÜRLüK DEDİĞİNİZ ŞEY ÇOĞU ZAMAN YANILSAMADIR

17 Temmuz 2023

 

 
Eğer,
  Birisi sana zarar vermek istiyorsa,
   Gizlediği acıyı gör.
  Birisi sana yalan söylemek istiyorsa,
    Sakladığı boşluğu izle.
   Biri sana ihanet etmek istiyorsa,
     Yüklendiği yanlızlığı izle.
   Biri seninle dalga geçerse,
     Kilitlediği travmaları izle.
   Biri seni küçümsediyse,
     Sefaletinin ne kadar büyük olduğunu gör.
   Biri seni kıskanıyorsa,
     İçindeki hayal kırıklıklarını gör.
   Şimdi kendi kusurlarına iyice bak ve anlamaya çalış!
    Anladın mı?
   Başkalarının kusurları için görevin, yardımınıza en çok ihtiyacı olan kişiye karşı nazik olmanızı engelleyen herşeyi düzeltmek.
   Her yetişkinin arkasında, acı hikayesi olan yaralı bir çocuğu vardır.
   O na karşı şevkatli ol.

Thuk Je Che Tibet🍀
Thich Nhat Hanh ☯

 

 
 
Dünyada kiracı gibi değil,
yazlığa gelmiş gibi de değil,
yaşa dünyada babanın eviymiş gibi..
Tohuma, toprağa, denize inan.
İnsana hepsinden önce.
Bulutu, makineyi, kitabı sev,
insanı hepsinden önce.
Kuruyan dalın
sönen yıldızın
sakat hayvanın
duy kederini,
hepsinden önce de insanın..

Nazım Hikmet 
 
Anayasa’nın 56. maddesine göre; “Herkes sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına sahiptir. Çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak ve çevre kirlenmesini önlemek Devletin ve vatandaşların ödevidir.


Hepinize güzel, sağlıklı, huzurlu ve normal serinlikte bir hafta diliyorum.
Biz bildiğiniz gibiyiz, haftanın 2 gün ev pazar arasında mekik dokuyoruz. Sağlık açısından iyi oldu galiba hareket halindeyiz devamlı:)))
Bazen Temmuz yazı programında gün aksaklığı olabilir, ertesi gibi tamamlayacağız artık.
Yürüyüşler sıcaktan dolayı aksıyor, akşamları 7 den sonra çıkıyorum dışarıya. 
Bahçede yetişen semizotlarını ayıklayıp dolaba atıyorum kışın yumurtalı kavurmasını yapacağım kısmetse. 
Hatta bu akşam menümde de bu yemek var, soğanı semizotunu kavurup az salçalı su ekliyorum, içine yumurta kırıyorum. Ayranla güzel gidiyor.....


Yeni kaktüsümün güzelliği


Bu ay hem sıcaklar hem pazara başlamamız dolayısıyla okumalarım azaldı, bu 2 kitabın birini kütüphaneden diğerini sahaftan aldım. 


Bir yürüyüşte aldıklarım ....
 

Akşam tesadüf bu filme denk geldik, Cevat Kurtuluş'ta var filmde. Ve bir Akseki'liyi oynuyordu, kendisinin armutla olan ilişkisini izleyince, kahkaha attım, kuzenler aklıma geldi.....
 
 





 
SUNAY AKIN İLE İŞTE O ÇOCUK
 
GÖKÇE İRTEN

ASTRO CANAN CANOĞLU
 

5 yorum:

  1. "Dünyada kiracı gibi değil, yazlığa gelmiş gibi de değil, yaşa dünyada babanın eviymiş gibi.." şu kısma bayıldım, o kadar haklı bir söz ki. :)
    Kaktüsünüz ne güzel çiçek açmış ya maşallah ona... Kahve keyfiniz de göz alıcı duruyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten baba evindeyiz..
      Allah baba cümlesi tamda buraya uygun.
      Kaktüs sergi açtığımız da bitişiğimizde çiçekçi sergisi oradan. Aynı zamanda komşumuz da olur kendisi, baktım kaktüslerde açıcak gibi duran bu kaptım bende hemen sepetten onu eve getirdim.
      Kahveyi pek bir severim, birazdan çarşıya kahve almaya gideceğim evde bitmiş, yenilemek lazım kavanozu.

      Sil
  2. gökçer in filmine bakayım saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak deep bak, Aksekilinin armut yemesine bir bak sonra benim kuzen toplantısı ile ilgili yazılarım gelsin aklına, benziyormu bir gör. Ben kahkaha attım.

      Sil
  3. Güzel bir derleme olmuş:) özgürlük konusunda rosseau favorim..

    YanıtlaSil