SEVECEĞİNİZ BİRİNE ÖYLE KOLAYCA RASTLAYAMAZSINIZ. (KARAMAZOV KARDEŞLER)

24 Temmuz 2023

 

 
 Bir öğüdüm var; dinle ve uygula.
Bu söz tarikat pirinden aklımda kalmış.
Dünya gamı çekme ve öğüdümü aklından çıkarma.
Şu aşk latîfesini de bir yoldaşımdan duydum.
Sana verilene razı ol ve alnındaki hoşnutsuzluk ifadesini sil.
Çünkü seçenek kapısı ne senin ne benim yüzüme açılmıştır.

Karaktersiz dünyadan ahde vefa arama.
Çünkü bu kocakarı bin damada gelin olmuştur.
Gülün tebessümünde ahit ve vefa işareti yok.
Aşık bülbül, inlemeye bak sen.
Çünkü feryadın tam zamanı şimdi.
Ey şair bozuntusu! Niye kıskanırsın Hafiz’ı!
Şiir gücü ve söz güzelliği Allah vergisidir çünkü.

Hafız-ı Şirazi
 

Hepinize güzel ve sağlıklı ve huzurlu bir hafta diliyorum. Biz bildiğiniz gibiyiz, bu pazar işleri başladığından beri okuma hızım düştü diyebilirim. Cumartesi pazara git sergi kur, malı tezgaha serf, satış yap, akşam saatlerinde malı katla, çuvalla, arabaya yükle ve eve gel... Sıcaklarda zor inanın,
Akşamdan bir de hazırlık var pazar öncesi soğutuculu çanta mevcut, peynir vs, ağbime hazırla, dolaba yerleştir. Kendime yulaf unundan krep yapıyorum;
- 1 yumurta
- biraz süt
-tuz, kekik, pulbiber
- ekşimik
- 2 kaşık yulaf unu karıştırıp minik krepler yapıyorum sabah kahvaltım için. Kahvaltıyı saat 10 dan sonra yapıyorum.
 
Bir de ara öğün;
- 200 ml süt
-30 gr yulaf
- 10 gr chia
-1/2 çay kaşığı tarçın 
kaynatıyorum koyulaşıncaya kadar, soğuyunca ufak kavanozda dolaba kaldırıyorum, sonra bir şeftali doğruyorum yada rendeliyorum kapağını kapatıyorum. 
Sabah kalkınca ufak termosuma filtre kahve hazırlıyorum, malzemeleri çantaya yerleştirip altına yanlarına ve üstüne buz aküleri koyuyorum ki bozulmasınlar. 
Bu işlemi 1 er gün ara ile yapıyorum, pazartesi de normal pazara çıkıyoruz.
Sıcaklar çok kötü hiç bir yere kıpırdayamıyoruz, Hayatımda ilk defa evde giymek için kolsuz tshirt siparişi verdim sergi bayan komşuma. Konfeksiyonu var kumaşı beğendim boyunu, koltuk altı kapanma noktasını not ettirdim fazla açık olmasını istemiyorum, evin içinde giyeceğim, biri gelirse kısa kollu gömleklerden birini üstüme geçiriveririm artık. 
Çarşamba günü buralarda 45 derecelerden bahsediyorlar....
 

Bir pilotun gökyüzünde çektiği gökkuşağı görüntüsü...
 


Kısmetin taşması mı, garsonun beceriksizliğimi demeli....
 

Bir ara AVM ye uğramıştım....
 

 Salıdan cumaya kadar yürüyüş yapıyorum sabah erkenden, karşıma bunlar çıkıyor...


Bazen akşamları gökyüzünde böyle güzellikler yakalıyorum...


Radyomuz, termosta çayımız ama ilk önce kahve keyfimiz:)))
Radyo çin malı 89 bulgaristan zorunlu göç ile gelenlerden satın almıştı ağbim, çok amaçlı:)))

Hem sıcaklardan hem yorgunluktan pek bir şey dinleyemiyorum.
 
Bahçeden birkaç defa semizotu topladım, karbonatlı suda beklettim, yıkadım, doğradım, kuruttum, dondurucuya kaldırdım. 5 Kilo bamya aldık, 4 kilosunu dondurucuya kaldırdık. Bu işler bitti en azından. 
 
Siz bunu okurken ben sergimi açmış kahvaltımı ediyor olacağım, 
Güzel ve sağlıklı bir hafta olsun hepimize....
 
  

10 yorum:

  1. Geçende yazmıştım, tekrar edeyim; sıcak havada dışarıda olmak ve yetmezmiş gibi çalışmak çok güç. Allah yardımcınız oldun, kolay gelsin. <3
    Çarşambayı atlatınca biraz mevsim normallerine dönecekmişiz, hayırlısıyla. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çarşamba çok sıcak olacak diye söylendi. Sıcaklık konusunda şansımızın pazar yerinin şehir dışında ve kısmen üstü kapalı. Diğer ilçelere pazara gitsek böyle bir pazaryeri bulmamız zor, Dilekleriniz için sağolun.

      Sil
  2. Radyo süper:) Sıcaklar her yerde sanırım... Ve sıcaklar da zor demişsin, haklısın, ama bir de şöyle düşün; ne demiş atalarımız, işleyen demir pas tutmaz:) Ve kahve keyfin... Taklit etmeye devam ediyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bugün de komşumuz da aynısını söyledi çok önceden başlamanız gerekiyordu özleme hareket olacak bu dedi:)) evet gün içinde sergide ordan oraya müşteriye mal verip para alırken bayağı bir adım atıyorum. Mesela bugün 10.830 adım atmışım ki 7,36 km ye denk geliyor.
      Kahvem olmadan asla olmaz gün içinde termosla filtre kahve içiyorum pazarda. Sergiyi topladıktan sonra, kapalı pazar yerinin kapıları açılıncaya kadar hacı ağbi yani şoförümüz geldiğinde kadınlar konseyine yorgunluğu atmak için türk kahvesi içmeye gidiyorum. Fakat açlık ta bir taraftan basıyor, yanımdan çiğ börekler, gözlemeler, soğan börekleri, pişiler gelip geçiyor, kahveyi yudumlarken özlem bunlar sana göre değil diyerek kendimi kandırıyorum:))) yoksa kendimi dizginlemesem kesin bir soğan böreği götürürüm:))) Taklit edilmek iyidir, keşke bende sizin sinema deneyimlerinizi taklit edebilsem...

      Sil
  3. kolaylıklar bol satışlar :)

    YanıtlaSil
  4. Zor iş ,kolaylıklar ,hayırlı müşteriler ,bol kazançlar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Radyo efsane. :) Biz iyi yönünden bakalım iyi olsun kısmet taşmış diyelim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) radyo özellikle alınmıştı o zamanlar, ağbim Çanakkaleye pazara gidiyordu o zaman kullanıyordu. Evet kısmet taşsın:))

      Sil