TEMMUZ CELINÇ 10

10 Temmuz 2023

 

 
10- En iyi arkadaşların, bu "en" olayını nasıl hakettiler?
Bu soruya nasıl cevap vereceğim diye düşünüyorum. En dediğim kişiler genelde beni yanılttıkları için, artık arkadaşlarıma en gözü ile bakmıyorum. 
Kahve içelim mi? hadi içelim.
Sinemaya gidelim mi?  hadi gidelim
Avm ye gidelim mi? hadi gidelim 
tarzı bir arkadaşlık olayım var. Bu noktaya gelirken yaşadıklarım tamamen benim tecrübem.
 
Arkadaşlık bağlarını neler güçlü kılar?

    Güven: İki arkadaş arasındaki en önemli duygu güven duygusudur. Arkadaşlar daima birbirine güvenilir olmalıdır. ...
    Sevgi: Arkadaşlar birbirlerine sevgi duymalıdır. ...
    Saygı: Saygılı olmak her zaman çok önemlidir. ...
    Empati: Arkadaşlar birbirlerine empati yapmalıdırlar.
 
 
Genelde arkadaşlar kullanılır ki ben bunu hiç yapmamışımdır. Mesela erkek arkadaşı ile buluşacaktır ve ailesine senin adını verir, şu kişi ile birlikteyim der.
 
SONUÇ:ŞUT 
 
Arkadaş zora sokmaz zordan çıkarır.
 
Bir arkadaşın sizin şirketin ....festivale gidelim demiştir, okey dersin biletleri ayarlarsın festivalin olduğu şehre gidersiniz, bardan biraz ötedeki erkek ile kesişmeye başlar, görmemiş gibi davranırsın. Biraz sonra o erkek gelir ona telefonunu verir, bizim arkadaşta alır. Bir kaç gün sonra telefonla sana döner,
- X evli imiş, sen beni evli bir erkekle çıkıp çıkmayacağım konusunda deniyorsun galiba der.
Tövbe bismillah dersin, 
O erkeği nereden tanıyacağım ben başka şehirde?
Onunla kesişen sensin.
 Ve bundan önemlisi seni neden sınamak gereği isteyim.
 
 SONUÇ:ŞUT  

Sınama makamı sadece Allah'a aittir 
 
Şurada bir arkadaşık testi var çözebilirsiniz...
 
 
Benim çıkan sonucum şu;
 

Yakın arkadaşın senin, hayatını değiştirdiğin kişi olduğunu düşünüyor.

 

Sen yakın arkadaşın için çok önemlisin. Onda yerin çok ayrı. Kimsede bulamadığı ve kimse de hissedemediği sıcaklığı sen de hissediyor. Acısında da tatlısında da yanında olduğun gibi insanlara destek olmak gibi bir özelliğin var. İçinden geldiği için böyle davranıyorsun. Sevdiklerine ise ekstra bir özenle davranıyorsun. Genellikle insanlar hakkında kötü bir düşünceye sahip olmadığın için bu hemen fark ediliyor. Her şeyin altında bir şey arıyor ve insanların isteyerek kötülük yapabileceğini düşünmüyorsun. Bu özelliğin ise belki de etrafına en sevilen özelliğin. Seni yanlışlardan çok aldıkları gibi sen de arkadaşlarını çok yanlıştan döndürmüşsün. Senin için arkadaşlık karşılıklı bi şey olup, gördüğün kadar değer veriyorsun. Arkadaşsızlığın da ne demek olduğunu çok iyi bildiğin gibi hayatına giren insanların çıkmaması için ekstra bir çaba harcıyorsun. Değer verdiğin ve önemli yere sahip olan kişilerden uzaklaşmak, onları olmamış gibi hayal etmek sana acı verir. Arkadaşlarının hayatlarına dokunuyor ve onlara neyin yanlış neyin doğru olduğunu gösteriyorsun. Beraber ağlayıp beraber gülüyorsun. Arkadaşların için önemli bir yere sahipken, fazla duygusal boşluğa düştüğün için de mantıklı kararlar veremediğin anlar olabiliyor. Belki de en çok şikayetçi oldukları konu senin duygusal bir darbe aldığındaki davranışların olabilir. Sevenin çok olduğu gibi sevmeyenin de bir hayli fazla. Arkadaş konusunda şanslısın ama arkadaşların daha şanslı.

8 yorum:

  1. eh en sondaki sonuç iyimiş barik :)

    YanıtlaSil
  2. Yakın arkadaşlarla bile araya mesafeler girebiliyormuş...

    YanıtlaSil
  3. Yazı, içerik, üslup muhteşemdi, çoookkkkk keyif aldım okurken... Ellerine, yüreğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, hepimizin yüreğine sağlık

      Sil
  4. Misalen ben kötü gün dostluğuna inanmıyorum artık. İyi günümde benimle gerçekten yürekten sevinebilenler olsun yanımda sadece bana yeter. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Misal verecek olursam eğer rahmetli babam felçli yatarken karşı komşum, yolun aşağısından bir komşu ile gelmişti bize. Salonda babamın yanında ayaktalar, karşı komşum aşağıdan gelen komşuya kaş göz işareti yapıyor. (Ki toplum içinde olsada olmasada bu tür hareketi hiç sevmem) Aşağıdan gelen komşu aynen şunu söyledi ona,
      -aaa temiz temiz
      Çok merak ettim soracaktım kendimi zor tuttum, evin temizliğini mi görmeye mi geldiler, yoksa hastanın temizliğini mi görmeye geldiler, Allahtan genel temizliğini bez değişikliğini yaparken gelmediler.
      İşte böyle, insanlar çeşit çeşit...........
      Komşun senin evine giriyor ama ne için giriyor al sana. Acaba bir temizlikte dağınıklık olayıma mı denk geldi çok merak ettim.....

      Sil