TEMMUZ ÇELINÇ 6

06 Temmuz 2023

 

 
 6- Bekar ve mutlu mu? Evli ve mutlu mu?
 
Vallahi bekar olduğum için ilk seçenek diyeceğim de birde bu işin yalnızlık tarafı var, ileri dönemde yalnız kalmak beni nasıl etkiler bilmiyorum. 
Evlenmediğim için mutlumuyum, tabi ki mutluyum çünkü bu benim seçimim. 2000 yılında büyük bir aşk yaşadım, beni tam 30 kilo zayıflatan bir aşktı, söyle içinin kıpır kıpır olduğu. Tam da kitaplarda okuduğum gibi idi...
 
Büyük aşklar su kenarında yaşanır demişti yazar bende aşkı su kenarında olan bir şehirde bulmuştum, 
 
Bir şehri sevmen için oraya aşk bırakman lazım diyordu yazar ve ben o şehri çok seviyordum, cuma günleri sırt çantam ile işe giderdim, iş bitiminden E-5 ten otobüse biner o şehre ya akrabalarıma yada bayan arkadaşıma giderdim.....
 
Şimdi ise yıllardır gittiğim yok o şehre, gitsem aynı bulurmuyum bilemedim...
 
Aşık olursan Kırmızı renk giyinirsin demiş yazar, hayatımda ilk defa kırmızı pantolon giydim.
 
 Aşk bitti yapı paydos tekrar eski kilolarımızı geri aldık tabii:))
Tekrar aynı kıpırtıları yakalayamadık, gelenler hepsi çalıştığım için geldi. Kimse evlendikten sonra çalışmayı düşünüyormusun diye sormadı....
Kaç para maaş alıyon?, 
Kaç para biriktirdin?, 
Yükselebilir misin?
Soruları ile karşılaşınca, bunlar beni bankamatik makinası ile karıştırıyorlar dedim ve evlenmedim.
Allah çok parası çok malı olanlara da bu tür evlilik olaylarında kolaylıklar versin.
Bir bakıma evlenip, böyle insan vasıflı kişilerin arasına bir evlat vermediğim için memnunum. Çünkü benim yetiştireceğim evlat mal ve para hırsı ile büyütülemezdi diye düşünüyorum.
Mutlaka, toplumda beni ezdikleri gibi ezerlerdi.......
 
Not :aslınd o yıllara ait bir resim koymuştum ama kaldırdım...

15 yorum:

  1. Otuz kilo diyorsun aşk diyorsun ah ahh:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 110 kilodan 80 kiloya düşmüştüm eridim resmen:))

      Sil
  2. Bu tip soruları hep kadınlar sorar, derler bi de!? Demek erkeklerde soruyormuş. Mehtap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece erkekler değil, anneleri de soruyor, hatta dede mallarına kadar soruyorlar, hatta satılmasını ve başka bir mevkiden daire alınmasını talep eden bile var. Çağ bankamatik sahibi ve emlak sahibi bir gelin yada damat bulma devri.

      Sil
  3. psikoloji araştırmaları sonucunun yalancısıyım. evli erkeklerin yaşam kalitesi bekar erkeklere göre daha yüksek, evli kadınlarınki ise bekar kadınlara göre daha düşük. yani evlilik kadını daha kötüye erkeği daha iyiye götüren bir kurum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bu yorum için sağol... İyi ki dermişim şimdi:))

      Sil
    2. Buna kesinlikle katılıyorum işte. Durumlar erkek v kadında çok ama çok farklı.

      Sil
  4. İki farklı durum; Zamana, konuma, kişilere, yaşa, beklentilere göre değişir diye düşünüyorum. Mutluluk ya da mutsuzluk evli veya bekâr olmakla değil iki kişinin uyum veya uyumsuzluğuna bağlı çoğu zaman. Tabii ki o iki kişinin çevresi de bütünü tamamlıyor.
    Ancak güvenilir bir insanla uyum sağlayarak yaşanan ortak bir yaşamın hayatı daha güzel ve kolay kılacağına inanıyorum. Birlikte yaş almak, özveriyle birbirini tamamlamak insanın direncini de arttırıyor.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  5. Bu da iyiymiş, maaşa göre gelin seçiyorlar demek. Aaaa, evlendiğimizde benim maaşım Can'ınkinden çoktu, du bi dakkaaaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))Kesinlikle öyle insana göre seçim eş seçimi yok, para ve mal varlığına göre eş seçimi var, hatta dede mallarını bile sağken satılıp belirtilen mekanlardan daire alınmasını talep eden bile var.
      Can şanslıymış o zaman:))

      Sil
  6. vallahi çok neşelendim bunu okurken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bu konuda ki düşüncen nedir deep?

      Sil
    2. bizim ülkede bekar ve mutlu olmak daha iyi :)

      Sil