TEMMUZ ÇELINÇ 1

01 Temmuz 2023

 

 
KİŞİLİĞİNİ TANIMLARMISIN? 
 
Aslında klasik bir soru oldu bu. Kişilik tanımlaması ruhsal mı , davranışsal mı derken bazen kararsız kalıyor bu konuda, ama kısaca şunları yazabilirim;
 
- Sözümün eriyim
- Emanete hıyanet etmem. En çok kızdığım şey alınan bir nesnenin geri iade edilmemesidir diyebilirim, kitap ta olur, tabakta olur.
- Yalnızlığı seven bir insanım
- Cömert ve yardımsever bir insanım
- Bağımsızlığı kendi koyduğum sınırlarım dahilinde yaşarım.
- Hareketlerim ve sözlerim tutarlıdır, kaypak diye adlandırılan bir insan değilimdir.
- Sorumluluklarımı yerine getiririm.
- Hırslı bir insan değilim.
-Kıskançlık, fesatlık, çekememe gibi huylarım yoktur.
- Kimse ile yarış halinde değilimdir.
-İnsanlar ile alay edilmesini sevmem
- Ne içedönüğüm ne de dışadönüğüm

Aileden, okuldan edindiklerim bunlar... 
İstesemde kimsenin kuyusunu kazamam mesela....

20 yorum:

  1. Kitaplarımı alıp geri getirmeyenlere bende uyuz oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) O yüzden pek kitap veresim yok. Mahalleden bir arkadaşım var, kısa sürede okur getirir. Ama başka bir arkadaş var okur, kaldırdım, şimdi çıkaramam falan der vermem, hala da iade etmedikleri olduğu halde yine kitap ister.

      Sil
  2. Ne güzel huyların varmış :) Ben kendimi nasıl tarif ederdim diye düşündüm sayende, bu challenge çok iyi olmuş, her gün ufacık da olsa yazacaksın demektir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın kendini ölçüp tartması ve yerini bilmesi güzel bir olay.
      Kısa da olsa her gün yazmaya çalışacağım.

      Sil
  3. Başlamak bitirmenin yarısıdır, dedim ve başladım. :)
    Kitap konusunda ben de öyleyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin
      Vermeyenler cins tipler öyle değil mi?

      Sil
  4. Yorumum anonim gitti... Başlayan ve kitap konusunda aynı olan ben... ruşyena... :)

    YanıtlaSil
  5. Insanın kendine dışardan bakıp anlatmasi çok zor. Iyi huylarımız tamam da sevmediğimiz ya da başkalarının bizde görüp sevmediği huylarımızı cesurca kabul edebilmek zor sanki. Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence insanında bunu kendine itiraf etmesi gerekir başkalarının bakış açısını beklemeden.

      Sil
  6. Bazen beni kaç kişi tanıyorsa o kadar değişik Handan var diye düşünüyorum. Farklı insanlara farklı yansıyoruz sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşımızdakilerin beklentilerine göre farklıyız.

      Sil
  7. Yolunda ahlak ilkeleri ile yaşayan güzel insan 🌺

    YanıtlaSil
  8. İnanır mısınız, aynı konuyu, farklı sorularla kendimizi yansıtmayı bu sıralarda ben de düşünmüştüm. Ağaç Ev Sohbetleri gibi ele alacaktım. Mim gibi de olabilirdi. Sonra araya başka konular girdi, zamana bıraktım düşüncelerimi.
    Zor sorular seçmişsiniz. Şeffaflık güzel , gerçekten içten olunduğunda. Herkes başarabilir mi?
    Kolay gelsin. Tüm yazılarınızı okuyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeterki yazmak istenilsin, insanlar duygularını dile değil ama yazıya rahat dökerler.
      Sevgiler

      Sil
  9. Sorunuza cevap vermeden gidiyordum. Her zaman doğal olmayı seçen, yalandan, yapaylıktan uzak olmak isteyen, ilkelerine önem veren, dünyaya sevgiyle bakan , sade bir kişilik. Aslında bu soru o kişinin çevresindekilere sorulsa yanıtlar daha objektif olurdu.
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkelerinden ödün vermemek zaten kişiliğin temeli ödün verdikmi, benliğimizi yitiririz.

      Sil
  10. Bende çöp bile olsa benden alınan bir şeyin iade edilmemesine acayip gıcığım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kendisinden 5 kitap 1 defter ( dergi yazılarını kesip yapıştırmıştım) alacağım olan kişi benden barış muslunun son kitabını istiyor okumak için, verirmiyim asla, başkası aldı der oyalarım sadece....

      Sil