OKUDUKLARIM 11 ŞEYTAN YEMİNİ

05 Mart 2020



Birbirinin benzeri cinayetler işlenmektedir. Bu cinayetlerin ortak noktaları, katillerinin öldükten sonra hayata döndürülmüş ve uzun süre komada kalmış insanlar olmasıdır. Öldürülen kişiler de, onların komaya girmesine sebep olan kişilerdir. Bir tür intikam cinayetleridir bunlar. Ancak bu kişiler gerçekten katil midir? Yoksa sadece verilen emirleri uygulayan birer piyon mudurlar? Avrupa’nın birbirinden uzak kentlerinde işlenen bu cinayetler nasıl bu denli benzerlik içermektedir? Yoksa katil tek bir kişi midir? Kendini şeytanın yerine koyan, kendini şeytan sanan biri. Belki de şeytan gerçekten yeryüzüne inmiştir.

polisiye denince aklıma grange gelir, yine güzel bir kitaptı aldı sürükledi beni...

İmanın gerçek gizemi bağışlamak değil bağışlanmayı istemektir; dünyayı olduğu gibi kabullenmeliyiz, çünkü onu değiştirmeyi bilmiyoruz.
*****
Kötülük sadece bir zayıflık değildir, yoldan çıkmış, yoldan çıkarıcı, tinsel bir insan gerçeğidir.
*****
Gece tüm maskeleri düşürüyordu, yüzleri de. Geriye sadece sesler kalıyordu. Ve ruhlar
*****
Bir sırrı muhafaza etmenin en iyi yolu, sırrın olmamasıdır.
*****
Ölüm, insanların arasındaki eşitsizliği kaldırıyordu. Mezarlıklar da.
*****
İlk savaşlar vatan veya özgürlük için yapılır. Son savaşlar ise efsane için.
*****
İnsanlık tarihi, kıyım, şiddet ve yıkım tarihidir. Kimse bunu inkâr edemez.
*****


9 yorum:

  1. okudum kitabı ama tamamen unutmuşum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir daha okumalısın o zaman:) tekrar okunacak bir kitap.

      Sil
  2. Grange çok içimi karartıyor benim niyeyse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben severek okuyorum herkese hitap eden bir yazar olmayabilir.

      Sil
  3. bende okudum
    çooook beğenmiştimmmm

    YanıtlaSil
  4. okumadım bunu okuyabiliriim :)

    YanıtlaSil
  5. Okudugum kıtabın konusu cok onemli direk yazarın enerjisi bana geçtiği için şiddet içerikli bana hiç bir katkısı olmayan kıtapları okumamaya özen gösteriyorum.

    YanıtlaSil