OKUDUKLARIM 16 KÖR BAYKUŞ

16 Mart 2020


Ben bu kitabı neden okudum niçin okudum bilmiyorum, biraz karışık geldi. Böyle bir hayal dünyası az bulunur, sakin zamanda tekrar okumak lazım.

Yalnızca ölüm bize yalan söylemez.Ölümün varlığı bütün vehim ve hayalleri yok eder. Bizler ölümün çocuklarıyız, hayatın aldatmacalarından bizi o kurtarır.
*****
Yaralar vardır hayatta, ruhu cüzzam gibi yavaş yavaş ve yalnızlıkta yiyen, kemiren yaralar.
*****
Bana göre değil bu dünya; bir avuç yüzsüz, dilenci, bilgiç, kabadayı, vicdansız, açgözlü içindi; onlar için kurulmuştu bu dünya.
*****
Gökte herkesin bir yıldızı olduğu doğruysa, benimki pek önemsiz bir şey olmalıdır.
*****
Ölümün varlığı bütün vehim ve hayalleri yok eder. Bizler ölümün çocuklarıyız, hayatın aldatmacalarından bizi o kurtarır. Hayatın derinlerinden seslenir, yanına çağırır bizi. Ve biz henüz insanların dilini bile anlamadığımız yaşlarda, ara sıra oyunlarımızı yarıda kesiyorsak, bunun nedeni ölümün seslenişini duymuş olmamızdandır.


6 yorum:

  1. Alıntılar çok kasvetli, hiç uymadı bana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır bir kitap zaten kadriye. ben bile okurken zorlandım.

      Sil
  2. Ben de okumak istiyorum ama daha sakin bir zamanımı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah sakin zamanında anlaşılır bir şekilde okursun.

      Sil
  3. önemli yazar, aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil