OKUDUKLARIM 12 DOKUNMADAN

08 Mart 2020



Adalet, yirmi dokuz yaşında genç bir kadın. Hayata ve insanlara dokunmadan, ne mutlu ne mutsuz, öylesine yaşayıp gitmektedir. Ta ki doktoru, ölümcül bir hastalığa yakalandığını söyleyene dek...

Hastalığı için kendini suçlayan Adalet, hayatını didik didik ederek, ilk günahını, masumiyetini kaybettiği ilk gerçek suçunu bulmaya çabalar. Bu uğurda çıktığı yolda kendiyle de, içinde yaşadığı ülkeyle de yeniden tanışacaktır.

Dokunmadan, kahramanın hayatı sorguladığı, değişimi yaşadığı ve belki de aşka rastladığı sürükleyici bir yolculuğa davet ediyor okuru.

Severek okuduğum bir yazar, kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.

Bir hayatım daha olsa, korkmadan dokunmak için yaşardım onu. Bir keklik beslerdim ellerimle, varsın uçsun sonunda. Bir çiçek büyütürdüm, varsın solsun sonunda. Bir omuz ısıtırdım, varsın gitsin sonunda. Dokunurdum. Ben eriyene dek, biz hiçleşip karışıncaya dek bu derin boşluğa, DOKUNURDUM. 
Ama yok bir hayatım daha. 
Bir hayat daha yok.
Yok.
*****
Çok istenen hiçbir şey olmaz, çok beklenen hiç kimse gelmez ve gerçek aşklar katiyen mutlu bitmez.
*****
Hayat öğretmemiş henüz bana, en sersemletici yumruklar, hep böyle yukardan baktıklarımız tarafından, aşağıdan çakılanlar..
*****
Bazen ne hissettiğin ne anladığından önemli.
*****
Ya neden yaşadığını bileceksin ya da her şeyin boş, saçma olduğunu kabul edeceksin.
******
Sakın kimseye bir şey anlatmayın. Herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra."

J. D. Salinger/ Çavdar Tarlasında Çocuklar
*****
Hayatta kalmakla yaşamayı becermek aynı şey değil

9 yorum:

  1. ilk alıntı ne kadar hoş öyle.Başka hayat yok evet,dokunmak lazım,gerçekten ve hissederek ...

    YanıtlaSil
  2. Ben de bir ara başıma gelenlerden hep kendimi sorumlu tutuyordum ama o yükle hayata devam edebilmek çok zor oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonra nasıl çözdün sorununu?

      Sil
    2. Bir süre sonra kendime haksızlık ettiğimi düşünmeye başladım. Tabii ki başıma gelen her şeyde payım var; ama hayatta o kadar farklı etkenler var ki... Tek bir etkene indirgemek anlamsız geldi.

      Sil
  3. Benim tanışma kitabım yazarla. Ve deli sevdim bu kitabı diyebilirim. Şimdi tüm külliyatını devirme hayalindeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende tüm kitaplarını okumak istiyorum. 3 kitabını okudum diğerlerini de okuyacağım.

      Sil
  4. sevdiğim yazar okuruuum :)

    YanıtlaSil