31 GÜNLÜK YAZI PROGRAMI -16

16 Ekim 2021

 

 
 
Annen ve Baban hakkında bahsedermisin?
 
Annem evin yüreği....
Babam evin direği..... 

Her ikisi de yüce insanlar....
Babam bizden ayrılalı 31.12.2021 de 7 yıl bitecek, 8 e girecek. Kendisi bir akdeniz insanı, sıcakkanlı, kardeşlerine çok düşkün, onlara ve ailesine de bağlı bir insan. Hacca  gitmediği halde, arkadaşının hacı dediği bir insan. Paraya asla önem vermeyen, yardımsever biri. Çevredeki insanlara gerek maddi gerekse başka türlü  destek olan bir insan. Bana küçükken herkese yılbaşı, bayram tebriği yazdırırdı. Tabii kimseden bize kart filan gelmezdi:)) onlar yazmıyor biz niye yazıyoruz dediğimde:
- Yaz kızım onlar senin akraban deyip, 
Akraba değerini ve diğer değerleri bana yerleştiren biriydi benim babam, 
Hiçbir zaman kaynana kaynata sofrasına oturmayıp, onlar, daha doğrusu anneannem geldiğinde ( dedem pek gelmezdi) onu el üstünde tutan, hasta ise doktor getiren, ilacını alan, önüne yemek yapıp koyan ( evet babam çok güzel yemek yapardı, lezzetlidir eli, parmaklarınızı yersiniz o derece yani), dedemin sigarasını o gelmese bile karton karton gönderen bir insandı. Hatırladığım, anneannem bizde vefat etti. O rahatsızlanmış dayımın oğluna getirmişler. Babamda annemi aldı ziyarete gittiler, rahmetli yapışmış annemin eteğini:
-Kızanım beni sana götür demiş.
Aldılar getirdiler bize, bende yüksekokuldan yarıyıl tatili evdeyim, Ocak yada Şubat ayı olması lazım, gelince önüne çorba koyduk nenemin, yüzü hep gülerdi, iki yanağında Allahtan elma şekeri vardı, kıpkırmızı idi elmacık kemikleri. Çorbayı içti, sohbet etti yattı. Sabah babam soruyor ona:
- Anne nasılsın, doktor getireyim, işe gideyim mi? istediğin bir şey varmı?
Anneannem cevaplıyor:
- Git, bana üzüm ve ciğer getir diyor.
Kış günü babam bir şekilde üzüm buluyor, sene 1989 filan olmalı, ciğeride alıyor biri ile gönderiyor eve. O gün de buranın pazarı, ninem bunları yedi, kendini bozdu yani ölüm anına girdi. Annem yorganı yüzünde yükseltti ben görüpte ürkmeyim diye, babama haber saldı, o aile doktorumuz Fikri bey ile geldi, doktor yapılacak bir şey yok dedi. Benim anneannem az sonra vefat etti.
Kısacası, herkese dost, sırdaş, yardımsever, kimse ile kavga etmeyen iyi huylu biri idi babam.
 

 
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.
Annem, biraz dediğim dedik bir insan. Ben ne dersem o olacak der, Temiz, titiz bir insandır, Eli de çok lezzetlidir. Belki kilolu olmamızın sebebi bu olabilir. Halasına çekmiş diyeceğim, (çünkü ben anneanne yemeği pek hatırlamıyorum, köye gitmezdik, büyük dayım istemezdi) Annem ve teyzem köyden sıra ile birer ay şehirde halalarında kalırlaşmış. Rahmetlinin 7 tane çocuğu vardı, annemlerde ev işlerinde ona yardım ederlermiş. Onunda eli çok lezzetli idi, ekmeği, turşusu, nişan kurabiyesi damak tadımdadır hala. 100 yaşını geçmişti vefat etti o da yeni bu sene hemde büyük oğlu ile aynı gün vefat ettiler. Allah rahmet eylesin,mekanları cennet olsun.
Annem bu mahalleye taşındığında kimse doğru dürüst çay demleyemezmiş mesela, annem öğretmiş onlara nasıl çay demleneceğini. Kabaran kek yarışmaları yapıyorlarmış komşularla aralarında:)) 
El örgüsü ve danteli muntazamdır, makina örgüsü gibi örgüsü vardır. Dantel öğrendim ama, şiş örgüsünü sen yapamazsın dedi öğretmedi, çünkü denedi beni çok sıkı örüyorum ben, olmaz dedi bıraktırdı:)))
Yalanı sevmez, sözünü inkar edenide sevmez...
Yalnız biraz kindardır, biri tersine gitmesin görüşmez, görüştürmez..
 



12 yorum:

  1. Allah rahmet eylesin yakınlarınıza. Ne iyi insanlarmış anne ve babanız.
    Eskiden insanlar da kıymet bilirdi. Şimdi iyilik yapınca o senin vazifenmiş gibi davranıp bir de enayi yerine koyuyor bazı akrabalar. Babama bu konuyu çok söyleriz ama takmıyor. Borç harç yapma pahasına akrabalar da akrabalar diye tutturur ki çoğunun samimiyetine inanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akrabalarımızı kader seçer, arkadaşlarımızı kendimiz seçeriz. Jacques Delille

      Sil
  2. anneannen ölceğini anlamış demekki.

    YanıtlaSil
  3. hakkın rahmetine göçen büyüklerimizin mekanı cennet olsun. elimizde kalanların bizimle daha uzun yıllar, sağlıklı kalmaları en büyük duam başımızdan eksik etmesin rabbim

    YanıtlaSil
  4. Babacığın nur içinde yatsın, anneciğine de Allah uzun ömür versin.

    YanıtlaSil
  5. Annem evin yüreği....
    Babam evin direği.....
    Üzerine söylenecek daha güzel birşey yok sanki🍀Vefat eden sevdiklerinize rahmet, sizlere sağlıklı ömürler dilerim.

    YanıtlaSil
  6. 'Anne gezdiğin bağ
    Baba yaslandigin dağ
    Ömrün en güzel günleri annenle babanla olandır.'
    Ataol Behramoğlu
    Ne kadar güzel duygular yarattınız bana
    Mekanları cennet olsun.

    YanıtlaSil