31 GÜNLÜK YAZI PROGRAMI - 23

23 Ekim 2021

 

 
 Mutluluk ile ilgili yaz?
 
Mutluluk isteklere ulaşma durumudur, olgunluk, saadet, bahtiyarlık değil midir?
 
Mutlu olmak için, kendimizden başkasına ihtiyacınız yok. Mutlu olmak için başkalarına bakmayı bırakıp kendimizi fark etmeniz ve yetinmemiz gerekiyor.  
Mutluluk kişiseldir ve çoğunlukla hayattan beklentiler ile ilgilidir.
Beklentilerden vazgeçmek, en az onları yerine getirmek kadar ferahlatıcı bir yoldur.
 
’’Kişinin kendi benliğine yüklediği her şey, bir başarının yanı sıra, bir yüktür de aslında.’’ W. James
 
Beklentisiz yaşamak an da kalmaktır. Beklentisiz anlar da korku, endişe, kaygı, hayal kırıklıkları, stres, üzüntü, sevgisizlik yoktur. Bu duygular yoksa eğer benliğinde, mutlusundur.  Eğer insanlar ile ilişkin sevgi üzerine ise , sevgi vermeye başlarsın, kabul görmek istiyorsan, karşındakinin davranışlarını hoş görmeye başlarsın. Sonra karşındakinden aynısını beklersin, sonuç hayal kırıklığı olur. Anı yaşarsan hayal kırıklığı yaşamazsın.
 

 
Ben bugün müzikle mutluysam, onunlayım.....
 
 Kitap okumakla mutlu isem, gece okuyarak o mutluluğu yakalıyorum....
Doğaya çıkmak beni mutlu edecekse doğadayım...
Arkadaşımla birlikte olmayı istiyorsam, bir kahve içimi onunlayım... 
Evli olanlar buna eş, çocuğum diyebilir....

Mutluluk benim düşüncelerimde, hareketlerimde, benim içimde...
İçerdeki beni keşfederek mutlu olmanız dileğiyle....
 
 
bağlantılı olarak bu yazıyı okuyunuz lütfen;
 
 
Bendeki kapak başka galiba, tam anımsamıyor kapalı dolapta şimdi de bakamıyorum,  ama aşağıdaki kitabı da okumanızı tavsiye ederim.
 
 
Herşey geçici makam, rütbe, ev, arsa, yazlık, araba....


 

benim puanım 41 ya sizin ki...
 

 
 
 

8 yorum:

  1. Beklentisiz yaşamak gerçekten büyük hafiflik :)

    YanıtlaSil
  2. Vazgeciyorsun, stres yok oluyor ve yerini bir rahatlama hissine bırakıyor. Aman boş ver deyip mutlu olmak biraz garip ama gerçek:)

    YanıtlaSil
  3. Bende yazdım. Dünyaya hak ettiğinden daha fazla değer vermemek lazım. aksi halde mutsuz oluyor insan

    YanıtlaSil
  4. Beklentilerden vazgeçmek zor ama yapılması gerekli gibi.Ya da en güzeli makul beklentiler içinde olabilmeye çalışmak.

    YanıtlaSil