31 GÜNLÜK YAZI PROGRAMI -11

11 Ekim 2021

 

 
En sevdiğin kitap hangisidir?
 
İlk önce şunu belirteyim iki kitabın bende yeri ayrıdır.
Birincisi Nazan Bekiroğlu'nun La Sonsuzluk Hecesi kitabıdır ki, soluksuz bir gecede okuduğumu bilirim.
İkincisi ise bu kitap, bolca satırlarını çizdiğim, aynı zamanda yaşattığı duygu ile kitabı yarım bırakmışımdır. Gerisini getiremedim okumaların. Kitaplığımın bir köşesinde duruyor hala elime alamıyorum, fakat yeniden baştan başlamayı sonuna kadar bitirmeyi canı gönülden istiyorum.
 
Bu âleme gelmekten maksat, maddeden mânâya,
kuldan Hakk’a doğru alınan yolda idrakli olmak,
nereden gelip nereye gittiğini bilmektir.
Bu seyahat hem kulun içinde hem de kulun dışında gerçekleşir.
Yaşamak, idrak etmek demek olduğuna göre kul, bu yolculukta bir yandan aczini ve yokluğunu anlar, bir yandan da kendindeki Yaradan’ın kıymetini bilir ve “Nefsini bilen Rabbini bilir” lütfuna mazhar olur. 

4 yorum:

  1. Bende La diyeceğim. Okul dönüşü yazacağım bugün 😊 ruh ikizi miyiz ne 🤗

    YanıtlaSil
  2. İkisini de okumadım. Not aldım, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil