YAŞ ALDIKÇA SADELEŞİYOR İNSAN...

06 Ekim 2021

 

 
 

Küçük şeyler iliştirdim
İçten bir gülüş
Biraz kahve kokusu
Az müzik sesi
Bol şekerli umutlar
Satır arası mutluluklar
Ve noktasız cümleler
Bir fincan kahve kırk yıla sığmaz...
Dostluğa yıllarla sınır koyulmaz..
 

EKİM gelmiş...
Tam zamanıdır,
Evin, ailenin,
Uzun gecelerin,
Tatlı, hoş sohbetlerin,
Tarçınlı salepin,
Çayın, kahvenin...
Zamanıdır,
Kestanenin,
Lüferin, İstavritin,
Elmanın, narın...
Limonlu ıhlamurların,
Ansızın bastıran yağmurların,
Buğulanan camların,
Camlara çizilen umutların...
Ve tam da zamanıdır,
Dışardaki soğuktan bihaber,
Gönülden, sıcacık mutlulukların...
Hoşgeldin EKİM !

T.Tuğba Baş
 


Merhaba herkese, nasılsınız? Umarım herkes iyidir.
Artık kışa yavaş yavaş yaklaşıyoruz. Buralar çok rüzgarlı, kışlıkları çıkarıp yazlıkları kaldırdım, kullanılmayacak olanları 2. el belediye kutularına koydum.  Kapı girişindeki çiçekliği dayım yıkın dedi, tehlikesi var takılan düşer dedi, düşündük haklıydı ağbim bir kere takılıp düşmüştü. Kendi halinde olan bize bahçe işlerinde yardımcı olan bir bey var, annem orasını yıktırdı. İçinde benim soğanlı çiçeklerim vardı, onları topraktan ayırıp uzun çiçek saksısına ektim.
Ceviz ağcının bir dalı kesildi. İncir ağacı kökünden kesildi, onların odunları vardı, odunluğa taşıttık. Biraz da bahçedeki otlar, yapraklar temizlendi. Geçen gün belediye başkanı mahallede toplantı yaptı temizlikle ilgili konuştu, biraz dinleyip kalktım. Bence imkansız bir olay, romanlar bu konuda dikkatli değiller, ben cam şişeleri cam kontetynırına atıyorum,onlar benim bahçe duvarında bahçe betonuna patlatıyor,  plaştik şişeleri ya sütçüme veriyorum ya da poşetle bahçe demirlerine asıyorum, plastik toplayanlar alıyor, gazete odunlukta biriktiririm. Önceden soba kulanırken yakmak için kullanıyorduk fakat artık kullanmıyoruz, orada birikiyor daha sonra belediyeye telefon açıp vereceğim onları da. Ama romanlar ellerine ne geçerse yer içer atığını yere atarlar, karşıda çöp konteynırı var onu kullanmazlar. Yerler çöp maske dolu, şimdi arkamızdaki okulda açıldı.Ufak roman paleler okuldan çıktığında maskeleri yere atmaya başladılar... Velhasıl kelam adam olmazlar...
 

 Annem kasımpatıları budamış, bari hiç olmazsa elimizde açık bir tane olsun dedim, saksıda kasımpatı aldım.


Ağbim dereotlu poğaça istedi, ben de elimdeki tarife dereotu ekledim:))

- 250 gr tereyağı (eritmeden labne ile karıştır)
- 1 ufak paket labne peyniri
- 1 paket kabartma tozu
- 2,5- 3 bardak un
- 1 yumurta sarısı üstüne akı içine
- üstüne çörek otu
- tuz
- kıyılmış dereotu
 
içine;
lor yada zeytin ezmesi
 

Yanına bir de kek ekledim.
- 3 adet yumurta
- 1,5 su bardağı şeker
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 1 su bardağı süt yada yoğurt
1 paket kabartma tozu
- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- ceviz






Artık bakliyat yemekleri sezonu açıldı, ben genelde geceden yapıyorum ki, ertesi güne suyunu koyultsun. Bu vesile ile mutfakta yemek kaynarken arkası yarın dinleme zamanı da açıldı böylece...
 
Kum tepesi
 
Birkaç replik; 
 
"  Dürüst insanlarda suç işleyebilir"
"Ortak menfaatlerin olduğu yerde, ayrı fikirlerde insan da bulamazsınız" 
 
Gece nöbeti
 
Şöminedeki Katil
 

EĞER DOĞUM TARİHİNİZ;
 

ÇOK GÜZEL BİR HOTEL BELKİ YOLUNUZ DÜŞER;
 
 
KİŞİLİK TESTİ;
 
https://www.instagram.com/p/CUWxbVOMNgt/ 

Sağa doğru oklarda ilerleyin
 

 

 

10 yorum:

  1. Sonbahar da iyi güzel ama hani ocak 2 - mart arası o dönem var ya, adı batasıca :))) Bu sene sevmeye çalışıyorum o olmadan baharla yazın kıymeti de bilinmez diye düşünüyorum ama… Yok ben keainlikle yaz insanıyım.

    YanıtlaSil
  2. "Ekim" kelime hepimize aynı ama çağrışımı milyonlarca. İnsanlar aynı kelimelerle konuşup farklı şeyler anlatıyorlar, bazen de bu yüzden anlaşamıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki aynı duyguları hep beraber farklı farklı yaşıyoruz...

      Sil
  3. ne mutlu ki bir uğraş oluyor insana ev ile ilgilenmek ben henüz aile evinde yaşasam bile insanın kümesi bile olsa oraya özeniyor ediyor, ev iyidir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de aile evinde yaşıyorum, aile evi iyidir boşver sen ....

      Sil
  4. Ekim hoşluklarla gelsin inşallah zira öyle ihtiyacımız var ki hem bireysel hem de toplum olarak.
    O poğaçaları çok açken görmüş, gözüm dönmüştü birden ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimize güzellikler getirsin arkadaşım.Yakın olsan tepsiyi gönderirdim:))

      Sil
  5. Keşke herkes sizin gibi duyarlı olsa :)

    YanıtlaSil