OKUDUKLARIM 64 - FLAMİNGOLAR PEMBEDİR

07 Ekim 2021

 

 
Altı yaşındaydım; çok karlı bir gece, Kars’ta, gece saat 3’te annem başka bir arabaya bindi ben başka bir arabaya. Onlar öndeydi, biz arkada. Kırmızı ışıklarını takip edecektik ve böylece bilecektik. Neyi? Güvende olduklarını, yaşadıklarını... Kırmızı ışıklar gözden kayboldu, tedirgin oldum, küçücük yaşıma rağmen anladım, ama sanki boğazıma bir şey geldi oturdu, konuşamadım. Ne çırpınabildim ne ağlayabildim. Ve bu konuda, o gece hakkında yıllar yılı hiçbirimiz konuşmadık. Flamingolar Pembedir benim alternatif hayat hikayem. Küçük bir kız çocuğu hiç konuşmadan, hep dinleyerek, bütün varlığıyla hayatı anlamaya çalışır. Onu teselli eden tek bir yer vardır, kayığı, yani annesinin kayıp kucağı. - Aslı Perker “Seviyorum. Ama insan sevdiğini öldürür mü?” “Ahhh. Sen nasıl bir soru sordun Bahriyeli? İnsan sevdiğini öldürür. Hem de her gün.”
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Okumakta geç kaldığımı  düşünüyorum, benim için güzel bir kitaptı. Yazarı ilk defa okudum, son bölümde gözlerim yaşlı idi...
Yazarın diğer kitaplarını da bakacağım...
 
KİTAPTAN ALINTILAR;

Ablanı hiçbir zaman kıskanma. O senin canının bir parçası.
***** 
Her şeyi hissedeceksin. Dünya üzerindeki her şeye dokunacaksın, onu hissedeceksin. Toza bile. Sana söylediği şeyi duymaya çalışacaksın.
*****
Her gün aşık olmalı insan.
*****
 İki kişinin konuşmaya bile gerek duymadan birbirini sevmesi, kalplerinin şu bir tek anda yılların özlemesini gidermesi çok güzel.
*****
Deniz, hisleri çok kuvvetli bir sevgilidir. Gerçekten aşıksan ona kendini vermelisin. Kalbinle değil, bütün vücudunla. Her hücrende onu sevdiğini ve onu istediğini hissetmelisin. Muhtemelen o da seni sevecektir. Diyelim ki sevmedi, ya küsüp gidersin ya kalırsın. Ama asla ona kızamazsın.
*****
Denizde balık varsa alacaksın, ağaçta meyve varsa alacaksın. Ceviz ağacı vermiş cevizi, kopar onu, ne halt edersen et. Ama doğaya müdahale etme. Doğanın içindeki her canlı birbiriyle konuşur. Fakat frekanslardan birbirleriyle haberleşirler.
*****
Kadın dediğin kocasını neşeyle karşılayacak, surat asmayacak.
*****
Sırf param var diye gidip bu günün modasını giyecek değilim.
*****
İnsan bir şeyi yapamayınca yapabileceğine daha mı çok inanıyor ne?
*****
Sevgi kalpte midir?
*****
İhtiyacın olan tek şey kendinsin. Bir öğretmene ihtiyacın yok.
*****
Kendi içgüdülerinle bulacağın yollar belki de daha iyi olacak.
*****
Biz kazanmadıysak kimse kazanamaz.
*****
Allah öyle nasip etmiş.
Kalbini bozmayacaksın.
Allah verse de vermesede kabulün olacak.
Bil ki başına gelen ne varsa senin hayrınadır. Kaderimiz çoktan yazılmıştır. Değiştirebileceğini sanma. Belki orada burada bir kaç karar verdiğini sanırsın, ama onlar bile hesaplanmıştır. En ufak anına kadar alınyazımız belli. Fakat önemli olan husus şu, alınyazımız kötü yazılmamıştır. Kul kötü zannedebilir.
*****
Sevilmek için kendini sevdirmen gerekiyordu.
*****
Nadiren insanlar başkalarının mutluluğunda mutluluk bulurlar.
*****
Hayal dediğin güzel bir şey.
*****
Mutluluğu hayal edebilirsin. Mutlu olabilirsin de, ama hiçbir zaman somut bir şekilde gözünle göremezsin. O bir auradır, görünmeyen bir ruh, bir çember. Elle tutulamayacağı için kaybetmek te kolay üstelik. Bir anda puf diye yok olup gitmesi.
*****
İnsanın zihni ne kendisini kardırmasına ne de gerçekten doğruyu bilmesine müsade ediyor.
*****
Ne yaparsan yap dünyayla bütünleşemediğin anlar var. Ne yaparsan yap sesini duyamadığın, kendini duyuramadığın.
*****
İnsanlığı anlamak için daima önce kendine bak.
*****
Bilginin kaynağı samimiyettir.
*****
Sevgili benim için bir dağın tepesinde, ancak çok profesyonel bir dağcının ulaşabileceği bayrak gibi. Bir gün oraya çıkabilecekmiyim Allah bilir.
*****
İnsan yazarak her şeyi analiz edebilir.
***** 
Hayat adil değil. Sana iyi davranacak diye bir şey de yok.
*****

 
 
KİTAPTAKİ MÜZİKLER;
 
 
KİTAPTA ADI GEÇEN SANATÇILAR;
 
Cat Stevens
Miles Davis
Rolling Stones
The Beatles
Pink Floyd
Inti Illimani
 
 
KİTAPTA ADI GEÇEN KİTAP İSİMLERİ;
 
Yaşlı Adam ve Deniz
 
 

5 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor, keşfedecek ne çok yazar var, bu şekilde haberdar oluyoruz güzel oluyor..

    YanıtlaSil
  2. ismi ne güzel kitabın, yazarı da bilmiyorum, not aldım, saol :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir gerçek hayat hikayersi tavsiye ederim...

    YanıtlaSil