ÇOCUK YÜREĞİ UNUTUR AMA AFFETMEZ

18 Haziran 2020


Akşam yağmur yağmadı, ama hava yine kapalıydı. Ağbimle sözlü bir atışma yaşadık biraz. Sabah 10 da kahveye gidiyor, akşam 19 gibi yemeğe geliyor ardından tekrar gidiyor. Akşam 22 de geldi. Bunca saat kahvede oturmanın zararlı olduğunu söyledim, birde fırına ekmek almaya giderken gördüm maske çene altında konuşma yapıyor. Hatalı olduğunu belirtiyorum ama beni dinlemiyor. Evde canı sıkılıyormuş, yatsa bu sefer gece uyuyamıyormuş. Bayağı bir atıştık söz dinletemiyorum, o benden büyük ya haklı değilim tabii.
Sabah kalktım şekerini ölçtüm tekrar yattım. Saat 10 da kalktım kahvaltımı yaptım, yatakları topladım, bulaşıkları yıkadım. Annem karpuz istedi, bir dilim karpuz kestim ona beraber yedik biraz. Sonra bir kahve yaptım kendime, onu içtim. Jale arkadaşım aradı telde, dün çok aradım cevap vermedin merak ettim bir şey mi oldu dedi. Ben telefonu duymadım, herhalde dışarıda yemek yerken aradı tel içeride idi. Cevapsız aramada gözükmedi hiç. Telefonu kapattıktan sonra baktım gerçekten aramış, ayıp olmuş kıza.


Ağbimin ayağına pansuman yaptım yine kahveye gitti. Bende giyindim maskemi taktım yürüyerek kuaförüme gittim. Bu pisicikte Aysel ablanın camında yayılmış uyuyordu. Kuaföre girmeden önce manava uğradım domatesle kiraz aldım. Kuaföre girdim pedikür yaptırdım. Oradan markete geçtim ağbimin peynirini aldım. Minibüs durağına yürürken çiçekçide açmış bir suklukent dikkatimi çekti, içeri girdim onu aldım kendime hediye ettim.


Eve geldim annem kızartma yapıyormuş, üstümü değiştim elimi yıkadım Film izlemeye başladım.




meydan okumanın 18 günü ve sorusu
Her gun kullandiginiz hangi esyaya mutesekkirsiniz?

Bilgisayara, telefona, doğalgaza, kitaplara müteşekkirim.


Bilge bir kadının tavsiyesi.

'Günışığı ve ayışığı ile iyileş kızım,
Nehrin ve şelalenin sesiyle
Denizin gelgitleri ve kuşların kanat çırpışlarıyla.
Nane yaprakları , neem ve okaliptüs ile iyileş kızım.
Lavanta, biberiye ve papatya ile süslen.
Kakao taneciği ve bir tutam tarçın dokunuşu ile sarıl.
Şeker yerine çaya sevgi kat ve yıldızlara bakarak iç.
Rüzgarın sana verdiği öpücüklerle iyileş kızım ve yağmurun kucaklamasıyla.
Sezgilerine dikkat ederek, her gün daha akıllı ol. Dünyaya gönül gözün ile bak.
Zıpla, dans et, şarkı söyle ki daha mutlu yaşayasın.Güçlü ol, çıplak ayakların toprakta ve topraktan doğan her şeyle birlikte.
Sevginin güzeli ile iyileş kızım ve şunu da hep hatırla derman sensin.'

Maria sabína

Çeviri : Yasemin Yasu Alpalan


6 yorum:

  1. İnsan kendine minik de olsa bir hediye alınca nasıl mutlu oluyor değil mi? Ömürlü olsun minik succulent :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mutlu oldum, sağol teşekkür ederim dileğin için.

      Sil
  2. Minik sukulent o negatif enerjiyi alsın yok etsin... Ağbicik de bu atışmadan sonra daha bir dikkat eder belki... Bazen atışmak da gerekli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol ruşyena, akşam çıkmadı kahveye umarım böyle devam eder.Mutlaka her iti gün olduğu gibi kötü günde var.

      Sil
  3. Büyüklerin ketumluğu halbu ki çok bariz bir durum ve risk var. Umarım dikkat eder atışmadan sebep. Suculent pek yaşatamadığım bir çiçek nedense, en güzel hediye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kim dedi ise birisi söylemiş ona hayat eve sığar uygulamasına göre en az tehlikeli bölge burası diye ona güveniyor. Bende yeni deniyorum suclukent yatiştirmeyi bakalım.

      Sil