DUR DAHA GİTME YOLUMUZ UZUN

03 Haziran 2020


Bugün hava yine kapalı, yağmur havası... Dün akşam üzeri çok yağdı bahçe suya doydu da taştı. Fasulyeler çıkmış bu yağmurda. Sabah erken kalktım, ağbimin şekerini ölçtüm. Ayak tırnaklarından 2 tanesi akşam kendi kendine düştü. Şeker hastalığından herhalde. Doktora sormak lazım kan toplar gibi oldu altları sonra tırnakları attı vücut. Kahvaltı faslından sonra ortalığı topladım bulaşık yıkadım. Evde tereyağ bitmiş çamaşır suyu bitmiş giyindim maskemi taktım ŞOK a gittim. Hazır girmişken bezelye de aldım akşama yemeklik olsun dedim. Canım tiramusu çekti ondan aldım eve geldim. 


Bizimkiler açıkmış öğlen yemeğini dışarıda masada yediler. Bende geçen günden kalan kavrulmuş kıyma ile bezelyeyi ocağa vurdum. Akşam olmadan akşam yemeği hazırlandı böylece. Az önce sütçü geldi süt ocakta kaynayacak inşallah yoğurt olacak. 
Ağbim uzun zamandır minibüs evde çalışmıyordu akü boşaltmış, takviye yaparak onu çalıştırdılar bende bir film izledim bu arada 


ELLY

Ahmad, Almanya'da yıllar boyu yaşadıktan sonra, İran'ı ziyaret etmeye karar verir. Üniversiteden eski arkadaşları, Ahmad'ın gelişi onuruna Hazar Gölü kıyısında hep birlikte üç gün geçirecekleri bir tatil planlarlar. Bu tatili düzenlemek, gruptaki kadınlardan birinin, neşeli Sepideh'ın sorumluluğundadır. Sepideh, gruptaki arkadaşlarının haberi olmaksızın, kızının anaokulu öğretmeni Elly'yi de davet eder. Almanya'da yaptığı mutsuz evlilikten henüz kurtulmuş olan Ahmad, İranlı bir kadınla bir yuva kurmak istemektedir. Bunu bilen arkadaş grubu, Sepideh'in Elly'yi niçin davet ettiğini yavaş yavaş anlarlar. Tatilin ikinci gününde, her şey iyi gidiyor gibi gözükürken bir olay neticesinde Elly ortadan kaybolur. 

İran sinemasından beğenerek izledim bu filmi.


Bugün Nazım Hikmet'in ölüm yıldönümü saygıyla anıyoruz kendisini.




14 yorum:

  1. Elly'yi ben de çok severek izlemştim... Çok geçmiş olsun ağbine, önemli bişey değildir inşallah...Fasulyeler topraklarından çıkmış gibi anladım... bir geçmiş olsun da onlar için o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol ruşyena, evet topraktan çıktılar fasulyeler:))

      Sil
  2. Abine geçmiş olsun acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. abine geçmiş olsun çok çok. filmi izlememiştim aklımda olsun :) yani fasulyeler topraktan sökülmüş mü aa kurtuldular inşallah yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağolun geçmişolsun dilekleriniz içi. Evet fasulyeler toprak altından çıktılar.

      Sil
  4. Filmi izlemiştim, güzeldi. Bu ara İzmir'de hep yağmulu. Güzel aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende beğendim filmi, yağmur güzeldi hergün yağdığı için içimiz karardı.

      Sil
  5. çok güzeldi yazın..Kahven de oldukça lezzetli eline sağlık ..Ve son cümlen kesinlikle doğru..
    Kötü bir son, sonsuz bir umutsuzluktan daha iyidir.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. iran sinemasını da fargadiyi de çok seviyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kaç film önerisi alalım senden deep

      Sil
    2. geçmiş
      bir ayrılık
      herkes biliyor
      bunlar farghadi
      sonraa

      aslı gibidir (copie conforme)
      kirazın tadı
      ötekinin babası
      gergedan mevsimi
      annemin ülkesinin şarkıları

      bitince sölerim yinee :)

      Sil