KİTAPLIK MİMİ

26 Haziran 2020


Sevgili LEYLAKDALI Kitaplı mim başlatmış, aynen de şunu demiş.
"Bıktım pandemiden, gün saymaktan, yeni normalden, eski anormalden, maskeden, bulaştan, mesafeden, turkuaz renki ölüm-dirim tablolarından. her gün aynı şeyleri yapıp yazacak birşey bulamamaktan diyor ve belki ortalık biraz canlanır diye bir mim uyduruyorum. En sevdiğim şeyi konu ediyorum, kitaplar ve kitaplıklar, katılmak arzu eden yorum bıraksın ve sayfasında paylaşsın."

Ben de sizlerin gibi bir kitaplık yok. 5 bölmeli sıradan bir kitaplık var A101 den almıştım. Başka da alsam koyacak yerim yok zaten. Diğer kitaplarım vitrin dolaplarının içinde ve gardobumun içinde. Evde şu an 200 tane kitap var, kişisel gelişimleri kıyamam onlar durur evde  diğerleri okundukça kütüphaneye götürürüm. Annemin okuması yazması yok, onun için kitapları da sevmez, kitaplara para verdiğim için bana kızar, bu yüzden ben okuduğum kitapları elimde tutmam kütüphanelere bağışlarım. Bağışladığım kitap sayısı kadar kitapta gizlice eve girer. Aldığım kitapları da gizli saklı alırım. Okuma hastalığı böyle bir şey. İnsanı annesi ile ters düşürebiliyor. Rahmetli babam bir şey demezdi kitap almama ama annem kıyameti koparır. Harhar gibi çanta kullanırım kitap taşımak için.

1- Kitaplığınız temelleri ne zaman atıldı, ilk kitaplığınız devam mı yoksa yıllar içerisinde yeni kitaplıklar mı oluşturdunuz?
Kitaplık oluşturmaya çalışmaya başladığım 1992 senesinde başladım. İlk başlarda bu kadar çok okumuyordum yıllar içerisinde çoğaldı. Emekli olunca da daha bir arttı. 1992 den önceki yıllarda kütüphaneden okumuşumdur hep. Aldığım kitapları vitrin dolabında tutmuşumdur hep. Daha sonra kitaplık alınca bir kısmı oraya geçmiştir.

2- Kitaplığınızdaki en eski kitap hangisi, fotoğrafını da koyabilirsiniz?
Kitapları elimde tutmadığım için en eskisi olan bir roman gösteremeyeceğim size. Yalnız dini kitaplardan yeni mektubat tercemesi elimde mevcut 1979 basım yılı.



3- Kitaplığınıza ilave ettiğiniz en son kitap hangisi, fotoğrafını da koyabilirsiniz?


4- Kitaplığınızda bir başkasından alıp iade etmediğiniz kitap ya da kitaplar var mı? İsimleri neler?
Hayır yok. Bu konuda çok dikkatliyim aldığımı geri veririm.

5- Kitaplığınızdan bir başkasının isteyip geri getirmediği kitap ya da kitaplar var mı? Hatırlıyorsanız hangileri?
Olmaz olur mu çok var, isimlerini hatırlayamıyorum sonuncusu hariç tabi. 

Son bu kitabım gitti kolileyip kaldırmış arkadaş daha da vermedi hala.
Bu yüzden kişiler ile kitap alışverişini sevmem, en iyisi kütüphane.

6- Kitaplık düzeniniz neye göredir? Yazar adı mı? Yayınevi mi? Kitaplığa giriş zamanı mı? Rastgele mi?

Hiçbir şekilde bir düzen takip etmiyorum. Rastgele koyarım rastgelede alırım.

7- İmzalı kitaplara önem verir misiniz? Kitaplığınızda imzalı kitaplar var mıdır, hangi yazarların imzalı kitaplarına sahipsiniz?

Kütüphane oluşturmadığım için buna da önem vermedim şimdiye kadar.

8- Açık düzen kitaplık sevenlerden misiniz, yoksa camekanlı ve kapaklı kitaplıkları mı tercih edersiniz?

Açık düzen severim kitabı almasıda, koyması da kolay.

9- Kitaplığınızdaki en değer verdiğiniz kitap ya da kitaplar hangileridir?

Kişisel gelişim kitapları. Bu kitapları ağbimin torununa bırakacağım.

10- Kitaplığınızda henüz okumadığınız kitaplar için ayrı bir raf var mıdır, yoksa karışık mı koyarsınız ya da okunmamış kitapları ayrı bir yerde mi muhafaza edersiniz?

Okuduğum kitapları ayrı koyarım. Kitaplıkta görünenler okunmamış kitaplarımdır. 

11- Son olarak bir oyun yapalım, kitaplığınızın ilk rafına gidiyor ve sol baştan başlayarak kitapları sayıyor, yaşınıza denk gelen kitabın adını yazıyorsunuz.

Öyle bir kitap yok maalesef.
ben bu soruyu yanlış anlamışım bu gün düzeltiyorum. Yaşımla yaşıt o yıl yayınlanmış kitap algıladım, kitaplarımı saydım, yaşıma aşağıdaki kitap denk geldi.


Bir mim daha bitti, yapmak isteyenler Leylak dalını ziyaret edebilirler.



6 yorum:

  1. Ben de bir daha okurum dediklerimi bir de oğlanlar okur belki dediklerimi saklıyorum, diğerlerini dağıtıyorum. Ama balık hafızalı olduğumdan bir daha okuyacağım çok kitabım var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen aynı şeyi bende düşünüyorum Handan konularını unutmuş oluveriyorum.

      Sil
  2. Selam. Bende çocuk ve genç kızken çok okurdum. Annem çeyizine sadece kitap koyacağım derdi. Şimdi bütün ev kitap. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Saklamak sorun olacaksa, okumayı sevenler dağıtmakla, kütüphaneler bağışlamakla en iyisini yapıyorsunuz. :)
    Anneniz okuyabilse, o da severdi belki de, keşke okumayı öğrenebilseydi.

    YanıtlaSil
  4. eminim okuma bilse annem de severdi ama ailesi okutmamış, tam okumayı söküyormuş ki birlikte okula gittiği teyzem okuldan kocaya kaçmış. O da kaçar diye okuldan almışlar tarla işine vermişler. Babam sonra çok ısrar etti okuma kursuna gitmesi için ama gitmedi.

    YanıtlaSil