BİRİNE BAĞLANMADAN ÖNCE KALBİNİ İYİCE DİNLE

10 Haziran 2020


Bugün erken kalktım malum kuaför randevum vardı. Erkenden işlerimi bitirdim, Giyindim maskemi taktım kuaförüme gittim. Hemen aldı boyamaya beni beyazlar bir hayli ilerlediği için dip boya değil tüm saça boya  uygulandı.


Maskemi çıkarmadım, onlarda maskeli ve eldivenli idiler. Birşey ikram edemediler çünkü yasak:)) Kesimde yaptıracaktım ama yoğun olduğu için onu başka zamana bıraktım. 


Oradan çıktım hemen karşısı benim parkım, arzu ablanın elinden bir sade türk kahvesi içtim.
Daha sonra fazla çarşı içine girmeden kuruyemişçiye uğradım kuruyemiş aldım, oradan karaca mağazasına uğradım annem tencere istiyor fiyatlara bir bakayım dedim, bir alana bir bedava kampanyada granit tencere 2 tanesi 233 tl cik. Yarın birde züccaciyeye bakacağım fiyatlar nasıl.  Eve geldim komşu gelmiş bize annemle ağbimle sohbet ediyorlar. Kocası fırın açmıştı ekmek ustasıydı, kışa girerken borçlardan bunalmış kendini astı adam, vefat etti. Kadında geçenlerde torunlarına salıncak kurmak için ip almıştı bizden. (babamda pazarcı idi ve hırdavat satardı salıncak kurmak için ipte satardı) Para getirmiş ip için, almadık babamın hayrına olsun dedik. Çocuklar salıncak kurulunca sevinmişler.
Annem yattı, ben sabahtan kemik suyu hazırlamıştım çorbalara onu süzdüm, kemikleri bahçeye kedilerin mama yerlerine bıraktım. Tencereyi tıkadım, yeşil fasulye ayıkladım akşam için. Suya koydum biraz dirilsinler. Ağbim çarşıya gezmeye gitti.
Bu arada meydan okumanın 10. sorusu yemek idi böylelikle bu yazı ile oda çıktı aradan. 
Film izleyemem ama dizi izleyebilirim bu saatten sonra.


Sevmeye kendinden başla. Kendini sev ki ötekini de sevesin. Kendini bil, kendini kabullen, kendini sev. Önce kendi içinde bir yolculuğa çık, seni bulunduğun yerden daha öteye taşıyacak iç kaynaklarını keşfet. Gösterdiğin çabayı, ilerleme ve niteliğini fark et. Kaç zorluğu yendin, kaç savaş kazandın, kaç yenilgiden iyileştin, bak. Kaç kez düştüğün yerden doğruldun. Önce insana kıymet ver, kendi nefsindeki Hz. İnsan'ı bul. Kendini dinlemeyi, kendine saygı duymayı ve sevdiğinden, işitildiğinden ve saygı duyduğundan emin olmayı öğren. 
Beni Sessiz de Sevebilir misin?, Kemal Sayar




14 yorum:

  1. Kadın da ip aldı deyince, eyvah dedim, o da asacak kendini. Neyseki gerçekten de salıncak için almış.

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka kendine saygısı olmalı insanın. Gerisi kendiliğinden gelecektir zaten.

    YanıtlaSil
  3. Fikriniz doğru, önce kendinizi sevin sonra diğerleri kendiliğinden gelecektir. İyi günler.
    Endonezya selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Fırıncıya üzüldüm, allah rahmet eylesin.
    Bende birazdan fasulye ayıklayacağım akşama.Hergün ne pişirsem derdi beni bazen bunaltıyor.
    Kuaför konusunda darısı başıma diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hergün yemek derdi gerçekten geriyor insanı ben akşamdan fasulye pilav kaldıda bu akşam bir şey yapmıyorum.

      Sil
  5. Saçlarını güle güle kullan, değişiklik iyi geliyor insana, ben de kesime gitmek istiyorum ama nasip bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağolun, umarım sizde kısa zamanda yeni saça sahip olursunuz.

      Sil
  6. Benim de saçın dibi falan kalmadı, boydan boya boyayacak kuaför. Ama bakalım ne zaman gideceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin oralarda fazla var vaka bizim buralarda yoktu yeniden hortlamış, biraz daha bekle sen handan varsın beyaz olsun. benim annem ısrar etti ondan gittim.

      Sil
  7. kuaföre gitmek ne güzel bişeey. ben de her gece dizi izlerken çiğdem çekirdek yiyiyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o bir hastalık çiğdem çekirdek yemek:)) ben başlamayayım.

      Sil