MEYDAN OKUMA 4

18 Nisan 2020


4. Evindeki nostaljik ya da antika bir objenin fotoğrafını hikayesi ile bizimle paylaşmak ister misin? 

Evet ben bu fincanın hikayesi ile buradayım. Bu fincan benim geçenlerde kendisine ilaç aldığım zümrüt yengemin anneannesine ait. Sende ne işi var derseniz eğer hikayesi kısaca şöyle. 
Zümrüt yengeyi Nazmi ağbiye istedikleri gece yanı bundan tam 55 yıl önce babamda erkek tarafını temsilen orada imiş. Kız istendiğinde mutlaka çatal kaşık fincan aşırılırmış. Olumlu cevap geldiğinde de kız evine geri iade edilirmiş. Sebep nedir derseniz babam rahmetli söylemişti ama unuttum. Anneme sordum o da sadece adet öyle dedi. Sebebini açıklayamayacağım. 50-60 yıl önce demek ki böyle bir adet varmış. Bizim fincan geri gitmemiş yalnız bizde kalmış:)) zümrüt yen ge ile nazmi ağbi evlenmişler, hatta şu an torunlarını evlendirecekler .
Fincan 99 gölcük depreminde hasar gördü kırıldı, ben de 404 ile yapıştırdım. Desenleri kabartma boya....

18 yorum:

  1. Fincan başlı başına çok gğzelken hikayesiyle varlığa tutunma çabasıyla ayrıca da takdire şayan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize geldikçe vitrinde görür zümrüt yenge eskilere gider.

      Sil
  2. Hikayesini merak etmem yanısıra yine de harika bir geçmişi olan bir fincan bende de bir fincan hikayesi var ben de onu paylaşayım sayende güzel bir fikir oldu,güzel muhafaza et fincanı pek kiymetliymis🧡

    YanıtlaSil
  3. bu akım çok güzel olmuş da benim evimde nostaljik bir parça yok :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende en eski bir anını anlat nostalji yaparsın

      Sil
  4. fincana bayıldım hikayesi ile çok anlamlı... depremde kırılmış olması ayrı bir naiflik katmış olaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deprem çatlakları belli oluyor resimden yapıştırdım ama içi su tutmuyor.

      Sil
  5. Çok güzel bir şey yapmışsınız parçalarını bir araya getirerek. Çünkü bence çok kıymetli. :) Hikayesi de çok güzel.

    YanıtlaSil
  6. çook güzel bir anıııı :)

    YanıtlaSil
  7. Yazıyı okumadan önce ne hoş fincan diye düşündüm ama bu kadar eski bir fincan olduğunu düşünmemiştim. Hikayesi de çok tatlı, böyle bir adet olduğunu da öğrenmiş olduk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ama adetin bir sebebi olmalı onu unutmuşum yıllar içinde

      Sil
  8. Bu tip eşyaların dili olsa acaba neler anlatırlardı....

    YanıtlaSil