ALDIĞIMIZ YARALAR BİZİ BÜYÜTÜR.

03 Mayıs 2020


Akşam yoğun bir yağmur yağışı vardı, bütün bir gece teneke ondiline şıp şıp yağışının sesini dinledim kitap okurken. Ben yatarken hala yağıyordu. Sabah yataktan kalktığımda da yağmaya devam ediyordu. Dün ektiğimiz çiçeklere can suyu vermiştik ama yağmurda diğer herşey için iyi gelmişti. Havadaki mikrop yere düştü en azından.


Güllerimiz tomurcuklandı, bakalım ne kadar dayanacak. Yoldan geçen romanlar hemen koparıyorlar:))


Arka taraftaki lale bahçesinden çıkarrtığımız bir kaç laleyi dün ön tarafa ektik.


Yağmur yağarken insanın canı ev işi yapmak istemiyor. Ortalığı şöyle bir toparlayıp çantamın başına oturdum motiflerini yapmaya devam. O arada bir de film açtım.

Dün çiçeklerin resmini instagrama koyduğumdan bu yana arayan arayana:)) arkadaşlar aradılar adres aldılar benden onlarda hem fide hem çiçek alıcaklarmış.
Az önce de köyden yengem aradı Adnan geliyor bana da çiçek alın gönderin dedi. Adnan geldi araba ile çiçeklerden aldık, arabaya koyduk köye götürdü şimdi.


SİNEK KUŞU

Sinek Kuşu; ergenlikten eğitim koşullarına, aile ve toplum baskısından arkadaşlığa pek çok kavramı sorgulamaya açan bir büyüme hikâyesini ekrana taşıyor. Eunhee’nin ailesi, işten güçten kafalarını kaldıramadığı için çocuklarının sorunlarıyla asla ilgilenmeyen, çoğunlukla durumlara kayıtsız kalan ebeveynleri ve ona sürekli dayak atan ağabeyi ile hiç kimseyi umursamayan ablasından oluşmaktadır. Okuldaki durumlar da evdekinden pek farklı değildir; zira burada da öğretmenlerin yoğun baskısı ve öğrencileri disipline etme çabaları rahatsız edici boyutlardadır. Eunhee, boş zamanlarında en yakın arkadaşı Jisuk ile trambolinde takılıp karaoke kulüplerine gider; bazen de birlikte küçük çaplı hırsızlıklar yaparlar. Erkek arkadaşı Jiwan ile gelgitli ilişkisi Eunhee’yi farklı deneyimler yaşaması için de cesaretlendirir; ve her deneyimde kendine bir adım daha yaklaşır. Çince kursunda tanıştığı öğretmeni Youngji, Eunhee’nin hayatındaki en güçlü dönüm noktalarından birine işaret eder. Kimse onu gerçekten duymaz ve dinlemezken Youngji, Eunhee’yi kimsenin dinlemediği kadar dinler ve onun yalnızlığını paylaşır. Annesinden bile göremediği sevgi ve şefkati öğretmeninden gören ve ilk defa kendini yalnız hissetmeyen Eunhee için Youngji, zaman içerisinde hem bir rol modele dönüşür hem de dünyaya inanması için bir neden sağlar. Youngji için de bu karakter, kendi barışamadığı çocukluğuna dönüştür ve belki de zamanında kendi yapamadıklarını telafi edebilmek adına Eunhee’yi hayata karşı cesaretlendirir. 

Bu filmi sabahtan izledim. Öğleden sonra başka film bakacağım.




10 yorum:

  1. Merhaba,cicekler sahane.Annemin de en sevdigi hediye.Bu Cuma ben de yapi markete gitme hayali ile yasiyorum.Iyi haftalar:)

    YanıtlaSil
  2. Çantanız ne güzel. Çiçekler hele gül ayrı severim. Çok güzel tıpkı bülbül gibi aşığım güle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bende severim gülü ama kasımpatılarda ayrı güzeldir.

      Sil
  3. yaralar eveet, tecrübe yediğimiz kazıklarmış yaa :)

    YanıtlaSil
  4. Hava kapalıyken benimde hiçbir şey yapmak gelmez içimden. Yatıp uyumak varken..

    YanıtlaSil
  5. Yağmur yağarken, açık bir pencere önünde, kahve içerek kitap okumaya bayılırım :)

    YanıtlaSil