İNSAN KALBİ NE İSTEDİĞİNİ BİLİR

20 Mayıs 2020


Bugün sanki pazarmış gibi geldi bana. Akşam bayram ve arifenin sokağa çıkma yasağı olduğunu öğrendik. Hemen tatlıcıya telefon açıp tatlının siparişini iptal ettim. Zaten fazla gelen giden yoktu iyice yasakladılar. Gerçi apartman içi daireler ziyaret edilir diye düşünüyorum. Bize gelse gelse bitişik komşular gelir diye düşünüyorum:)) Kuruıyemişçiden biraz çikolatalı şeker aldık mı tamam.


Arka planda annemin de olduğu bir resim çekmişim. Oda oturmuş orada bahçeyi seyrediyor. 


Akşam kitap okumaktan sıkıldım, biraz dergi okuyayım dedim. 
Ağbim çarşıya indi, arkadaşının yanına takılmış biraz. O yokken dayımın oğlu geldi, köyden geliyormuş, sulama yapmış ektikleri fasulyeye. Onlar tarlaya ekiyorlar yazında satıyorlar fasulyeyi.


RUHLARIN KAÇIŞI

Chihiro isimli bir kızın ailesiyle yeni evlerine taşınmaya giderlerken yollarını kaybetmesiyle başlıyor Ruhların Kaçışı. Karşılarına çıkan bir tünele girdiklerinde tünelin sonunda farklı bir dünyayla karşılaşırlar. Terk edilmiş zannettikleri bir lunaparkta lezzetli yemekleri görüp açgözlülükle yemeye başlayan annesi ve babasına nazaran Chihiro korkmaya başlamıştır ve bir an önce oradan kaçmak ister. Ancak bu arada annesi ve babası yedikleri yemekler yüzünden domuza dönüşür. Bu sırada hava kararmaya başlamıştır ve Chihiro etrafta ruhlar görmeye başlar. Geri dönüş yolu da sular altında kalınca hem kendisini hem de ailesini kurtarmak için ruhların dinlenme ve temizlenme yeri olan bu esrarengiz yerde çalışmaya başlar. Bu o kadar kolay olmaz tabi. Haku adında bir çocuğun yardımıyla kendisini bu dünyaya kabul ettiren Chihiro, çok çalışmak zorundadır.Herkesin bir parça altın için birbirini yediği bu dünyada bir avuç altını elinin tersiyle iten, sadece iyilik ve sevgiyle tüm kötülüklere karşı duran Chihiro, kendisine ‘Sen’ adını koyup adını değiştirerek onu da tüm çalışanlar gibi itaatkar yapmaya çalışan Yubaba’ya rağmen adını, geçmişini ve ailesini unutmaz ve sisteme dahil olmaz. Gerçek adını unutan ve Yubaba’nın yardımcılığını yapan Haku’ya yardım etmek için de elinden geleni yapar. Saflığı ve temizliğiyle sisteme karşı ayakta kalabilen Chihiro, Yubaba’nın ikiz kardeşi olan ve Yubaba’nın tersine iyi bir cadı olan Zeniba’ya da yardım eder ve onun da güvenini kazanarak kendisine yardım etmesini sağlar.

Çizimleriyle, konusuyla, mekan ve karakter seçimleriyle mükemmel bir iş çıkartmış Miyazaki. Animasyonun bu büyük ustasının en önemli yapımı olarak gösterilen bu animasyon muhakkak izlenmeli. İzlerken iş yaşamına, çalışma koşullarına, kapitalizme göndermeler bulacaksınız. Hatta daha fazlasını görecek, anlayacak ve ustaya siz de büyük saygı duyacaksınız.

Animasyon filmini izledim tavsiye ederim.






8 yorum:

  1. Bende dünü pazar sandım hep , iyice zaman kavramını yitirdim .

    YanıtlaSil
  2. Kötü oldu bayram kısıtlaması. 2 aydan uzun süredir annemi kardeşimi görmüyorum. Bu bayram giderim diyordum olmayacak malesef.

    YanıtlaSil
  3. Haha, sende izlediğim filmleri gördükçe tekrar izleyesim geliyor.

    Ben de şeker siparişi verdim, umarım gelir. Belki bayramda çocuklar dolaşır evleri, boş karşılamayalım şimdi. Hiç dolaştıklarını görmedim gerçi ama herkes evdeyken belli olmaz :)

    YanıtlaSil
  4. kedi çok güzell çiçekte öyle

    YanıtlaSil