BUGÜN İŞTE ÖYLE...

14 Mayıs 2020


Hava kapalı bugün, yağmur havası gibi. Sabah ağbimin şekerini ölçtüm 163 idi 2 saat sonra şimdi ölçtüm 294. Giyindi birazdan yürüyüşe çıkacak. Sabah işlerinden sonra öğlen yemeği için bir şeyler yaptım onlara. Bende sabah bir fasıl bahçe turu yaptım, çiçeklerden resimler çektim. 


Çarşıya geçtim bugün birkaç şey eksikti onları aldım, çok kalabalıktı çocukların evden çıkış günü imiş. Anneleriyle çıkınca daha bir kalabalık olmuş çarşı. Marul almayı unutmuşum, ağbimin peyniri de bitiyor yarın tekrar çıkabilirim çarşıya.


Bunlar uyku çiçekleri o kadar çok var ki bahçede, annemde yaşlı olanları yolmuş gençlere yer açmış. Bahçenin giriş kapısı çürümüş, değiştirmek lazım tabii bu karantinada demirci bulursak....

Bugün bir film izledim, birde la casa de papelin son sezonunu izledim ancak:)) Nairobinin ölmesine üzüldüm şimdi.


YAŞAMAK

Yaşamak, kanser olduğunu öğrenen bir adamın hayatının anlamını sorgulamasını konu ediyor. Kanji Watanabe, yıllardır aynı sıkıcı işte çalışan, hayatından hiçbir beklentisi olmayan, sıradan bir adamdır. Etrafında onu umursarmış gibi görünen bir oğlu bir de üvey kızı vardır. Karısı ise bu dünyadan ayrılmıştır. Bir süre sonra Kanji, kanser olduğunu öğrenir. Bu, uzun zamandır hiçbir şeyin değişmediği hayatında, taze bir yeniliktir. Kanji, bugüne kadar hiç sorgulamadığı hayatının onun için ne anlama geldiğini sorgulamaya başlayacaktır.
Japonya sinemasının çıkardığı en büyük isimlerden biri olan Akira Kurosawa’nın ustalık dönemi yapıtlarından biri olan İkiru, usta yönetmenin dünya sinemasında yaptığı atılımı hızlandırmıştı.

2. Bir çanta başladım ilk yaptığım kendime idi bu da yeğenime. Umarım beğenir kullanır.




16 yorum:

  1. O filmi çok sevmiştim. Ne çok şey anlatmış Kurosawa. Adamın en sonunda günlerini geçirmek için bulduğu yöntem ne kadar doğru ve güzel.

    YanıtlaSil
  2. Kurosawa filmlerini tekrar tekrar izleyecek kadar çok seviyorum. bu güzel filmi yine izlesem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa izledim, diğer filmlerinede bakmak lazım.

      Sil
  3. o çiçekleri bende çok severim.ne güzeller...

    YanıtlaSil
  4. La casa de papel de biraz spoiler almıs olsam da olsun 😊 Albert Einstein'in sözüde çok iyiymiş 😊

    YanıtlaSil
  5. Ahhh Naurobi... Ölmeseydi iyiydi :/

    Bu filmi daha önce de not etmiştim ben ama izleyemedim hala... Listem o kadar kalabalık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda izlemelisin bence şebnem. benim de liste kabarık sorma

      Sil
  6. Filmi duydum ama seyretmedim henüz. O kadar çok film var ki....

    YanıtlaSil
  7. Film ilgimi çekti.Bunu da listeye ekleyeyim ama çok film birikti...

    YanıtlaSil
  8. Uyku çiçeği küçükken camımızda vardı bulsam yine ekerim çok seviyorum, çocukların çıkış günü bizimde günümüzdü biraz erken çıkıp o kalabalığa kalmadık tenha taraflarda yürüdük, uzaktan gördük ki parkta iğne atsak yere düşmezdi biz dönerken :(

    YanıtlaSil
  9. Filmi not aldım 😊 kaleminize sağlık ...

    YanıtlaSil